Mad og rejse

11. marts 2014

Alder:
5 mdr.

Mad og rejse

Hej Helen.

Vi rejser til Thailand om 3 uger, hvor vi skal være afsted i 15 dage. Nynne fylder 6 måneder mens vi er afsted (dog er hun født 31/2 uge før tid).

Vi er begyndt med grød, og hun er vild med det. Hun får typisk majsgrød med lidt frugtmos i, og hun spiser nok ca 1/2 dl, jeg er lidt i tvivl om hvor meget hun skal have af det?

Hvornår skal vi lægge et måltid mere ind?

Hvordan er det bedst at gør når vi er i Thailand mht maden?

Hun ...

Annonce

... får modermælkserstatning og det vil vi tage med hjemmefra, skal vi også tage mad med hjemmefra?

Jeg er også lidt i tvivl mht hvor meget vand hun skal have, for det er jo varmt, men det skal jo ikke tage al pladsen for mælken.

Har du ellers nogle gode råd når man rejser med sådan en lille størrelse på omkring de 6 måneder?

Vi er godt opmærksomme på at hun kun skal ha vand fra flaske, og hvis hun skal ha noget frugt så skal vi selv skrælle det.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor