Brev:
Autisme? 18 mdr. Del 2
30. maj 2023
Alder:
18 mdr.
Autisme? 18 mdr. Del 2
Hej Helen
Tak for dit svar. Det giver mig anledning til st spørge om, om du har oplevet og kan komme med eksempler på børn, der har genfundet øjenkontakten efter et fokus på de ting, du lister op?
Jeg har de sidste dage været meget opmærksom på øjenkontakten ved min datter. Jeg kan fastholde den i længere tid, når hun fx nærstuderer mit ansigt i forbindelse med, at jeg tager creme på, når jeg gerne vil dele sin mad med og putter den op til min mund, når jeg synger en sang, det fanger hendes interesse, når jeg gør noget, hun synes er virkelig spændende.
Deriover oplever jeg ofte, at hun ignorerer mig selvom jeg får helt tæt på. Det virker nærmest som om, at hun gør det med fuld overlæg.
Ved du, om man kan træne børn på 18 mdr i øjenkontakt? Eller den væk, når den er væk.
De bedste hilsner
Mette