Baby vrider og strækker sig

16. januar 2023

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Baby vrider og strækker sig

Hej Helen

Min datter på 5 uger vrider og strækker sig både i sine vågne timer og når hun sover. Hun vrider sig rundt, kaster hænderne over hovedet og tager sig til kinderne. Hun knytter næverne og spænder op. Hun kaster sig også tilbage i en flitsbue, særligt når hun har ligget ned og tages op. Hun bliver ildrød i hovedet og begynder også ofte at græde. Når hun sover, kan hun pludselig bryde ud i gråd, nærmest skrig. Det ser virkelig ud som om, at hun har smerter, og det knuser mit morhjerte.

Jeg har meget hurtigt nedløb, og når hun spiser smasker hun derfor meget og laver ...

Annonce

... kliklyde. Jeg ved derfor, at hun får en god mængde luft med, når hun spiser. Jeg kan faktisk høre hende sluge luftboblerne og lyden af dem i hendes mave. Jeg prøver at bøvse hende af et par gange i løbet af amningerne, men hun er svær at få til at bøvse. Om natten er det særligt svært, fordi hun er træt og falder i søvn. Jeg ammer hende liggende, så ofte falder jeg også selv i søvn, og så får hun ikke bøvset af.

Jeg er næsten overbevist om, at det er maven, der driller hende. Hvad tænker du? Og hvordan kan vi hjælpe hende?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor