Baby vrider og strækker sig

16. januar 2023

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Baby vrider og strækker sig

Hej Helen

Min datter på 5 uger vrider og strækker sig både i sine vågne timer og når hun sover. Hun vrider sig rundt, kaster hænderne over hovedet og tager sig til kinderne. Hun knytter næverne og spænder op. Hun kaster sig også tilbage i en flitsbue, særligt når hun har ligget ned og tages op. Hun bliver ildrød i hovedet og begynder også ofte at græde. Når hun sover, kan hun pludselig bryde ud i gråd, nærmest skrig. Det ser virkelig ud som om, at hun har smerter, og det knuser mit morhjerte.

Jeg har meget hurtigt nedløb, og når hun spiser smasker hun derfor meget og laver ...

Annonce

... kliklyde. Jeg ved derfor, at hun får en god mængde luft med, når hun spiser. Jeg kan faktisk høre hende sluge luftboblerne og lyden af dem i hendes mave. Jeg prøver at bøvse hende af et par gange i løbet af amningerne, men hun er svær at få til at bøvse. Om natten er det særligt svært, fordi hun er træt og falder i søvn. Jeg ammer hende liggende, så ofte falder jeg også selv i søvn, og så får hun ikke bøvset af.

Jeg er næsten overbevist om, at det er maven, der driller hende. Hvad tænker du? Og hvordan kan vi hjælpe hende?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

22. maj 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kommer jeg til at elske mit barn

Kære Helen. Kommer alle mødre til at elske deres børn og blive glade for...

22. maj 2024 | Sovevaner | 1 mdr.

Søvnudfordringer 7 uger baby

Hej Helen, Jeg har en datter på 7 uger. Jeg har udfordringer med at få...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren