Brev:
Baby vrider og strækker sig
16. januar 2023
Alder:
1 mdr.
Baby vrider og strækker sig
Hej Helen
Min datter på 5 uger vrider og strækker sig både i sine vågne timer og når hun sover. Hun vrider sig rundt, kaster hænderne over hovedet og tager sig til kinderne. Hun knytter næverne og spænder op. Hun kaster sig også tilbage i en flitsbue, særligt når hun har ligget ned og tages op. Hun bliver ildrød i hovedet og begynder også ofte at græde. Når hun sover, kan hun pludselig bryde ud i gråd, nærmest skrig. Det ser virkelig ud som om, at hun har smerter, og det knuser mit morhjerte.
Jeg har meget hurtigt nedløb, og når hun spiser smasker hun derfor meget og laver kliklyde. Jeg ved derfor, at hun får en god mængde luft med, når hun spiser. Jeg kan faktisk høre hende sluge luftboblerne og lyden af dem i hendes mave. Jeg prøver at bøvse hende af et par gange i løbet af amningerne, men hun er svær at få til at bøvse. Om natten er det særligt svært, fordi hun er træt og falder i søvn. Jeg ammer hende liggende, så ofte falder jeg også selv i søvn, og så får hun ikke bøvset af.
Jeg er næsten overbevist om, at det er maven, der driller hende. Hvad tænker du? Og hvordan kan vi hjælpe hende?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
En bekymret mor