Væske på ørene

16. november 2022

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Væske på ørene

Hej Helen

Jeg har været til ørelæge med lillebror, og han var fyldt op med væske… så, der har vi jo så grunden til hans MANGE opvågninger og amninger om natten. 😢
Derudover kom der en tand lige efter mit seneste brev. Så det hele giver mening nu.

Jeg har mere ro i nætterne og amningerne nu, eftersom jeg ved, at det er det som hjælper ham, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om du alligevel har nogle fif eller andet, til hvordan vi “overlever” ventetiden til næste lægebesøg. Aftalen er, at vi skal til tjek igen i starten af januar, og hvis ikke det er bedre skal han have dræn.

Han vågner hver eller hver anden time hele natten, ...

Annonce

... og jeg ammer hver gang. :/ de fleste gange tager det ikke mere end 20 min før jeg ligger i min seng igen.

Jeg har bestilt tid til zoneterapi og kraniesakral terapi i et forsøg om det kan hjælpe.. det har jeg læst at det kan 🤷🏻‍♀️
Derudover har jeg hævet hans seng yderligere! Og giver Panodil til nat. Hvor længe må man i øvrigt give Panodil?

Da han er 7 måneder burde jeg jo fjerne amningen til formiddagslur, men jeg føler ikke rigtigt, at jeg kan tage den lige nu.. jeg synes jo at det er synd, hvis det hjælper med at tage et tryk når jeg ammer?
Eller skal jeg bare gøre det alligevel?

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder