Brev:
Brug af hue om sommeren
28. april 2021
Alder:
7 mdr.
Brug af hue om sommeren
Hej Helen
Jeg ved ikke helt hvor meget vi skal bruge huen de kommende måneder, når vores søn er udenfor.
Vi fik tilbudt en ekstra høreundersøgelse, da han var 3 måneder grundet farens historik med ørene. Hans far har i følge farmor haft mere end 100 mellemørebetændelser, den første som 14 dage gammel. Så et meget plaget ørebarn. Begge mine brødre har også været ørebørn, dog ikke så slemt. Ørelægen mente, at med den familiehistorik, vil vores søn nok også med stor sandsynlighed komme til at døje med ørene.
Så indtil nu har vi været ret hysteriske med at han altid har hue på også selvom det bare er korte ophold udenfor. Men vi går jo en varmere tid i møde og vi er i tvivl om hvor meget vi skal bruge huen. Han bliver jo også ældre og har måske mindre brug for den i den lune del af året.
Han er generelt et meget varmt barn. Lige for tiden sover han med body, tynd hættetrøje, tynd bomulds elefanthue og nogle gange med leggings. Det afhænger lidt af temperaturen. Hvis der er meget koldt om formiddagen puttes han også med vanter til første lur kl ca 9:45.
Kan du give os nogle retningslinjer for hvornår det er ok at komme ud uden huen?
Tak for svar :-)
Mange hilsner
fra M’s mor