Brug af hue om sommeren

28. april 2021

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Brug af hue om sommeren

Hej Helen

Jeg ved ikke helt hvor meget vi skal bruge huen de kommende måneder, når vores søn er udenfor.

Vi fik tilbudt en ekstra høreundersøgelse, da han var 3 måneder grundet farens historik med ørene. Hans far har i følge farmor haft mere end 100 mellemørebetændelser, den første som 14 dage gammel. Så et meget plaget ørebarn. Begge mine brødre har også været ørebørn, dog ikke så slemt. Ørelægen mente, at med den familiehistorik, vil vores søn nok også med stor sandsynlighed komme til at døje med ørene.

Så indtil nu har vi været ret hysteriske med at han altid har hue på også selvom det ...

Annonce

... bare er korte ophold udenfor. Men vi går jo en varmere tid i møde og vi er i tvivl om hvor meget vi skal bruge huen. Han bliver jo også ældre og har måske mindre brug for den i den lune del af året.

Han er generelt et meget varmt barn. Lige for tiden sover han med body, tynd hættetrøje, tynd bomulds elefanthue og nogle gange med leggings. Det afhænger lidt af temperaturen. Hvis der er meget koldt om formiddagen puttes han også med vanter til første lur kl ca 9:45.

Kan du give os nogle retningslinjer for hvornår det er ok at komme ud uden huen?

Tak for svar :-)

Mange hilsner
fra M’s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor