Brev:
Sygdom og manglende appetit - 9 mdr.
6. januar 2021
Alder:
9 mdr.
Sygdom og manglende appetit - 9 mdr.
Hej Helen.
Som jeg før har haft skrevet til dig, har vores datter haft mellemørebetændelse og det har hun faktisk stadigvæk og det har ramt rigtig hårdt på hendes appetit.
Hun har også alderen til, at appetitten generelt kan svinge meget, så en mellemørebetændelse gør det ikke bedre. Vi gik til lægen med hende d. 28/12 fordi hun nærmest ingenting ville spise medmindre hun var hos os, eller var med i køkkenet hvor vi kunne give hende lidt her og der. Hun nægtede pure at spise ved bordet, hun tog sig til ørene og blev rigtig ked af det. Og sådan er det stadigvæk. Hun kom på penicillin og vi skulle supplere med panodil indimellem. Det hjalp hende ikke, og vi var til ørelæge i mandags d. 4/1, hvor vi fik afvide hun har undertryk på begge øre samt væske i venstre øre. Ørelægen kunne godt forstå hun ikke har lyst til mad. Hun skal have lagt dræn i begge øre d. 14.
Hun har jo som sagt aldrig været madglad, og når hun så bliver ramt så hårdt som nu, har hun jo slet ikke lyst til noget. Hun viser ikke tegn på at hun er sulten på noget tidspunkt, og vi gør som vi har gjort længe for at få mad i hende. Hun bliver selvfølgelig sat ved bordet, men der går kort tid før så rejser hun sig på højstolen, griber ud efter os, tager sig til ørene og bliver ked af det.
Mit spørgsmål til dig er:
- Skal vi lade værre med at give hende mad hos os, og i køkkenet eller skal vi sætte hende ved bordet og så lade hende få det hun vil (det har vi prøvet og det er næsten ingen måltider hun overhoved røre) det er som om, ved at der sker noget aktivitet, tænker hun ikke nær så meget over at spise og så går det nemmere. Det gik godt ved bordet før, hun grinte og vi lavede pjat imens vi spiste og hun elskede det. Nu kan vi slet ikke få et smil frem når hun skal have mad og før hun kom i udvikling hvor hun selv kun ville spise, tænder oveni og nu undertryk og væske på ørene.
Med venlig hilsen
Mor