Grædende 3 måneders baby

13. maj 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Grædende 3 måneders baby

Hej Helen

Vi har været heldige med en mild dejligt dreng På 15 uger. Men pludselig ændrede det hele sig for 1 uges tid Siden. Det startede således:

Fik 3 måneders vaccination 30 april var forkølet Ingen feber. Den 2 maj fik han feber varede 2 dage Blev hurtig god igen. Men var stadig forkølet som gjorde Han sov dårligere dag og nat med korte intervaller. Så tog vi i sommerhus den 8 maj dvs 1 uge efter Og her havde vi 2 nætter med konstant gråd Og han ville ikke rigtig tage bryst (fuld ammer) Vågnede med 1,5 times interval og var svær nattesøvn men Faldt dog i søvn imellem opvågninger. Dagene præget af meget søvn med gråd opvågninger Hver 1,5 time. Den ene dag var han sammenlagt Kun vågen 30 min.

Talte tlf med lægen fredag d. 11 maj. Hun Var ikke bekymret så ...

Annonce

... længe der ikke var feber
Og våde bleer. Mente hun det kunne være En kombination af varme, forkølelse mm.
Da vi kom hjem torsdag d 10 maj. Var hans gråd Aftagende og har mere vågen tid nu om dagen Og er med og leger. Men får stadig meget voldsomme gråd anfald Når han vågner 1,5-2 timer efter sovning i barnevogn Og om natten er også opvågning hver 2 time Og ammes hver anden time.

Det jeg vil høre dig er dette normal adfærd ?
Hvad tror du det skyldes?
Han er stadig små forkølet - nogle gode råd

Dertil også. Han får næse dråber og hævet Hovedgærde.
Han har tabt sig 100 g og ingen vlgtøgning i 14 dage.

Er han sulten?

Med venlig hilsen
Mie.

PS Han har fået en hæs gråd. Er det blot fordi han har grædt en del? Eller Tænker du forkølelsen/virus har sat sig?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet