Brev:
Opstød og gylp
25. juli 2017
Alder:
9 mdr.
Opstød og gylp
Hej Helen.
Så er jeg her igen. Tak for sidste svar!
Lilli er nu lige rundet 9 mdr og godt igang med mad. Hun får nu kun 2 flasker i døgnet - en til lur om eftermiddagen og en når hun puttes. Jeg tænker at jeg skal til og igang med at vænne hende fra eftermiddagsflasken snart da der kun er 1,5 mdr til vuggedstuestart.
Er bedste metode at udvande mælken, så den mere og mere bare bliver vand? Og så måske at indsætte eftermiddagskaffe der i stedet?
Nå, men egentlig ville jeg spørge om hvornår hun mon stopper med at gylpe/ få opstød? Hun gylper ikke store mængder og ikke tit, men næsten hver dag og nogle dage flere gange. Det kan være en smule på størrelse med en 5-krone det kan også være mere, måske på størrelse med en mariekiks 😉 Hun har også opstød flere gange dagligt uden at der kommer noget op. F.eks. når jeg går med hende på hoften eller hun sidder eller ligger på gulvet. HUn virker ikke generet af det, men jeg kan ikke huske at Noah blev ved med det så længe..og opstød er vel heller ikke rart..hun sover fint og er en glad pige.
Min mand siger at jeg bare skal give det tid, og at det er klart at når hun sådan ligger på maven eller bliver presset på maven, men det kan også være når hun kommer op fra barnevognen, selv om det så er 2 timer siden hun spiste. Det skal ikke forståes som om det er et stort problem, men måske kan du lige give dit besyv med?
Venlig hilsen
Simone