Brev:
Min datter på 4 mdr. græder om aftenen
6. juni 2023
Alder:
4 mdr.
Min datter på 4 mdr. græder om aftenen
Kære Helen
Min datter bliver ammet til natten omkring kl. 20, derefter går vi på værelset, hvor jeg forsøger at putte hende i sengen - og så starter balladen.
Hun kan bare slet ikke finde ro, hun græder ulykkeligt og jeg må så tage hende op, nogle gange amme hende igen, forsøge at putte igen og det hele kan vare op til 2 timer, hvor hun bare græder on-off.
Jeg har forsøgt med et bad om aftenen i håb om at det kunne give lidt ro, jeg har brugt rigtig lang tid på at nusse, give trykmassage osv. Jeg har forsøgt med en sut, jeg har forsøgt med lidt hvid støj - det virkede rigtig godt, da hun var yngre, men det fungerer ikke mere. Jeg har prøvet at lægge hende, sidde med en hånd på hende, synge for hende så hun kunne mærke og høre, at jeg var der. Jeg har prøvet med en putteklud, der dufter af mig.. jeg synes efterhånden, at jeg har forsøgt rigtig meget, men der er ikke noget der virker.
Har du et forslag til, hvordan vi får hende til at sove om aftenen?
Tak,
Pernille