Vågner tidligt - 1.5 år

12. marts 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vågner tidligt - 1.5 år

Hejsa,

Jeg har før haft skrevet ind vedr. motorisk uro der forstyrrede min søns søvn. Både ved putning og i løbet natten.
Det er blevet meget bedre efter vi er begyndt på anden form for trykmassage samt magnesium.

Der er dog en udfordring, som vi altid har kæmpet med, men som nu er blevet tydelig. Han vågner tidligt. Mellem 5-5.30 uanset hvornår han sover.
Tydeligt træt, men kan ikke sove. Og det driller hele rytmen.

Vi er lige i samarbejde med vuggestuen gået over til at han bliver puttet til lur efter frokost ca. kl. 11 i håbet om det ville hjælpe.
Vi ...

Annonce

... synes ikke det har en effekt endnu og der er simplethen langt fra 5-11 for den lille mand.

Rytme;
5-5.30 vågner
6 morgenmad
7 afleveres i vuggestue (en portion ex. morgenmad)
9 formiddagsmad
10.30 frokost
11 - 13/14 - lur
14-eftermiddagsmad
15 hentes
17.30 aftensmad
18 bad + natmad
19-19.30 putning (sover indenfor 45 min.)

Til gengæld, hvis vi ligger en morgenlur ind, driller det endnu mere og 9/10 gange kan vi ikke få en 2 lur ind og så er dagen endnu længere 😅

Kan man gøre noget for han sover lidt længere om morgenen?

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder