Brev:
Vil ikke længere sove i barnevogn
28. februar 2023
Alder:
8 mdr.
Vil ikke længere sove i barnevogn
Hej Helen,
Jeg skriver til dig fordi min datter på 8,5 måned ikke længere vil sove i barnevogn. Hun har altid gerne ville sove i barnevognen, men har sovet de fleste af hendes lure i hendes slyngevugge.
Vi har generelt haft rigtig mange udfordringer og for nyligt fandt vi ud af hun havde mælkeallergi, refluks (som hun lige nu får medicin for) og forstoppelse selvom hun har afføringer hver dag. Derudover fik hun lagt dræn for en måned siden og lige inden var hun meget syg af en omgang strubehoste og nu har hun lige været syg med høj feber. Så hun har været igennem en del på kort tid.
Hun sover i sin seng om natten uden problemer, men det er ikke lykkes mig at få hende puttet til lure i hendes seng. Hun har den seneste måned ikke ville sove i hendes barnevogn og udover at det selvfølgelig låser os til hjemmet, så sidder hun selv og derfor vil vi selvfølgelig gerne helt væk fra slyngevuggen.
Generelt er hun ikke længere særlig glad for barnevognen. Hun har altid elsket at ligge eller sidde og kigge og følge med, men hun bliver ked af det med det samme jeg sætter eller ligger hende i den. Jeg har prøvet at sætte hende op med legetøj og lidt at gnave på inden jeg kan se hun er træt. Jeg har også prøvet at komme hende derud inden hun blev træt, når hun er træt og når hun er rigtig træt. Jeg har også prøvet bare at rulle nogle ture med hende uden at putte hende for at få en god oplevelse. Når hun ikke vil sove i barnevognen og jeg så kommer hende i slyngevuggen bagefter falder hun ofte i søvn efter noget tid. Hun protestere dog generelt når hun skal sove lur selvom hun er træt. Hun bliver puttet på samme måde med hendes dyne, sut og nusseklud hver gang hun skal sove.
Hun har meget seperationsangst for mig og jeg skal helst være lige ved hende helt tiden. Jeg ved ikke om det kan have noget at sige.
På forhånd tak. :-)