Brev:
Sove i egen seng - 16 mdr.
24. september 2022
Alder:
16 mdr.
Sove i egen seng - 16 mdr.
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet for et par uger siden ang. min datters søvn og vi gerne vil have hende i egen seng.
Du anbefalede os i den forbindelse “små skridt” med at ligge ned sammen med hende, sidde op, mens hun ligger ned osv. Du anbefalede os at putte hende i vores seng og så flytte hende ned i egen seng, når vi selv går i seng. Metoden fungerer rigtig godt, og det går bedre og bedre med putning, hvilket er rigtigt dejligt. Vi har også flyttet hende i egen seng, når hun ikke har protesteret, når vi selv gik i seng.
Problemet er, at hun typisk vågner i løbet af natten, hvor hun så igen kommer op til os. Hun vågner typisk og er meget ked af det; det eneste der rigtigt virker, er, at hun lægger sig helt tæt ind til én af os (mest mig), og vi krammer lidt - så sover hun igen. Jeg tror, hun er meget tæt knyttet til os.
Bør vi stadig putte hende i egen seng, når vi selv går i seng?
Efter hun er vågnet én gang (ca. kl 2), vågner hun typisk også omkring kl. 5, hvor hun ligesom ligger og “klager”. Altså hun ligger og siger en vedvarende “aaaah”-lyd. Og så falder hun som regel i søvn efter lidt tid og sover til kl. 7.
Jeg har mistænkt hende for at være sulten, men hun spiser virkelig meget mad og også godnatgrød.
Håber’, du har flere gode råd ☺️
Kærlig hilsen