Powernapper stadig

23. september 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Powernapper stadig

Kære Helen.

Jeg tager tidligere skrevet til dig ang min dreng på nu 3 mdr som kun sover powernaps, hvilket fortsat er gældende..

Jeg synes virkelig til tider det er meget udfordrende, ofte kan en hel dag gå med at putte, inden jeg skal hente storebror kan jeg nemt have puttet den lille fem gange og det synes jeg til tider er hårdt.

Han sover mellem 25-35 min ad gangen, vågen tid min 1,5 time. Er træt til nat kl 18 og sover til næste morgen kl 06 ved opvågnen ca hver 2-3 time. Ofte nem at få til at falde til ro efter et måltid, men senest ...

Annonce

... begyndt at være mere motorisk urolig. Han er også begyndt at være mere irriteret under amningen som også har været noget udfordrende og jeg kan ikke rigtig få gang i mit venstre bryst, så det er primært fra højre bryst han får mad og bliver tilbudt meget ofte.

Kan jeg gøre noget for at få mere indhold i hverdagen med den lille, så alt ikke går op i putning? Han sover stort set inde i soveværelset, men jeg gad godt have barnevognen mere i spil som han har det fint med, men fortsat kun sover mellem 25-35 min i.

Hvad tænker du?

Kærlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne