Powernap - 2 mdr.

25. august 2022

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Powernap - 2 mdr.

Kære Helen.

Tak for din seneste hjælp omkring amning, det har været til stor gavn. Der er kommet ro på herhjemme og mælken er på vej retur.
Vi kan dog opleve, at vores dreng bliver irritabel og frustreret når han ammes sidst på eftermiddagen og vil ikke give sig hen til søvnen. Vi har forsøgt med en flaske med god effekt - hvad tænker du om det?

Jeg har et spørgsmål omkring lur. Vores dreng sover godt om natten, vågner ca hvert tredje time og bliver ammet og falder nemt i søvn efterfølgende.
Dog oplever vi, at han konsekvent vågner efter 20 min lur, fra han vågner om morgen ca 6-7 frem til ...

Annonce

... han puttes kl 18 (så tidligt fordi han er helt færdig), og sådan har det været meget længe. Jeg har ved min første fødte benytte mig af dit søvnhjul med rigtig god effekt - kan jeg begynde på det nu?(han er 10 uger)

Pt. Er han vågen i halvanden time mellem hver lur. Jeg synes det er synd han ikke får mere kvalitets søvn og jeg har forsøgt ift at få ham til at sove videre, uden den store hjælp. Han sover meget urolig når han sover. Har du nogle gode råd, så vi så småt kan få skabt os en god rytme?

Han falder primært i søvn i soveværelset i vores seng ellers i barnevognen.

Kærlig hilsen
A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor