Brev:
Lære at falde i søvn alene - 7 år
20. august 2022
Alder:
7 år
Lære at falde i søvn alene - 7 år
Hej Helen,
Vores datter på 7 år har efter at have sovet på koloni i sfo denne sommer været utryg ved at sove i sin egen seng, og vil sove hos mig. Hun var meget ked af det begge nætter på kolonien. Samtidig har hun fået det sådan, at hun er bange for hvis hun ikke kan falde i søvn, eller hvis ikke hun kan sove om natten. Hun har lige haft en veninde til at overnatte, hvilket resulterede i at hun havde svært ved at falde i søvn og sov meget lidt om natten, fordi veninden lå ved siden af hende. Hun fik først noget søvn da hun gik ind i sin egen seng.
Hun har nu heller ikke mod på at skulle sove ude.
Min datter har aldrig kunnet falde i søvn alene, men en af os forældre skal sidde hos hende indtil hun sover. Og hun er blevet vænnet til at høre stille musik som hun falder i søvn til, imens en af os er hos hende.
Vi vil rigtig gerne hjælpe vores datter til at kunne falde i søvn alene, samt at hun bliver tryg ved at sove ude og sammen med andre. Kan du hjælpe?
På forhånd tak.