Brev:
Goderåd til putning og stop med flaske til tvillinger
7. juli 2022
Alder:
14 mdr.
Goderåd til putning og stop med flaske til tvillinger
Kære Helen
Tusind tak for en fantastisk brevkasse :)
Min kæreste og jeg har tvillinger, en dreng og en pige på snart 14 måneder, de blev heldigvis heldigvis født til tiden ( 38+1)
Jeg har spørgsmål vedrørende putning samt mad.
Vores dagsrytme ser således ud:
Kl.05.45-6.15 vågner de
Kl. 6.30 morgenmad ( havregrød på vand med banan og blåbær)
Vuggestue
Frokost er bondebrød med leverpostej, smøreost, hamburgerryg, pasta, lillebror ostehaps og frugt.
KL. 15.30-16.00 snack efter vuggestue ( avocado eller banan eller kartoffelpandekage
Kl. 17.30 aftenmad ( kyllingefrikadeller/chili con carne/farsbrød)
Kl.18.30-19.00 tumletid i sengen og Putning med natflaske med 180 ml.mme inde i vores seng.
Vores datter kan godt være nem bare at ligge i hendes seng men vores dreng skal vi altid bounce på pilatesbolden, vi kan ikke bare ligge ham. (de har hver deres tremmeseng på deres værelse som de deler)
De vågner om natten og får en flaske med 90 ml. mme.
Her er der nogle ting vi meget gerne vil have ændret på, men synes det er uoverskueligt og håber du kan give os et godt råd :/
Vi kunne godt tænke os at ændre vores putteritual, således at de bliver lagt og puttet i deres egen seng med det samme, og vi kunne godt tænke os at vi slap for flaskerne.
Min kæreste er pilot og skal til at flyve igen, så jeg kommer til at skulle være en del alene hjemme, og derfor ville det være dejligt hvis putte-seancen kunne live lidt nemmere og mere overskuelig.
Skal man give dem grød om aftenen inden de skal sove, og hvad når de vågner om natten og forventer en flaske?
Håber virkelig du kan hjælpe os.
De sover egentlig godt om natten, dog er der perioder hvor de vågner meget og er kede af det.
PS. Jeg har desværre ikke kunne amme, så de har altid fået flaske med mme.
På forhånd tusind tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Therese