Goderåd til putning og stop med flaske til tvillinger

7. juli 2022

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Goderåd til putning og stop med flaske til tvillinger

Kære Helen

Tusind tak for en fantastisk brevkasse :)

Min kæreste og jeg har tvillinger, en dreng og en pige på snart 14 måneder, de blev heldigvis heldigvis født til tiden ( 38+1)

Jeg har spørgsmål vedrørende putning samt mad.

Vores dagsrytme ser således ud:

Kl.05.45-6.15 vågner de
Kl. 6.30 morgenmad ( havregrød på vand med banan og blåbær)
Vuggestue
Frokost er bondebrød med leverpostej, smøreost, hamburgerryg, pasta, lillebror ostehaps og frugt.
KL. 15.30-16.00 snack efter vuggestue ( avocado eller banan eller kartoffelpandekage
Kl. 17.30 aftenmad ( kyllingefrikadeller/chili con carne/farsbrød)
Kl.18.30-19.00 tumletid i sengen og Putning med natflaske med 180 ml.mme inde i vores seng.
Vores datter kan godt være nem bare at ligge i hendes seng men vores dreng skal vi altid bounce på pilatesbolden, vi kan ikke bare ligge ham. (de har hver deres tremmeseng på deres værelse som de deler)
De vågner ...

Annonce

... om natten og får en flaske med 90 ml. mme.

Her er der nogle ting vi meget gerne vil have ændret på, men synes det er uoverskueligt og håber du kan give os et godt råd :/

Vi kunne godt tænke os at ændre vores putteritual, således at de bliver lagt og puttet i deres egen seng med det samme, og vi kunne godt tænke os at vi slap for flaskerne.
Min kæreste er pilot og skal til at flyve igen, så jeg kommer til at skulle være en del alene hjemme, og derfor ville det være dejligt hvis putte-seancen kunne live lidt nemmere og mere overskuelig.

Skal man give dem grød om aftenen inden de skal sove, og hvad når de vågner om natten og forventer en flaske?

Håber virkelig du kan hjælpe os.

De sover egentlig godt om natten, dog er der perioder hvor de vågner meget og er kede af det.

PS. Jeg har desværre ikke kunne amme, så de har altid fået flaske med mme.

På forhånd tusind tak for hjælpen

Kærlig hilsen
Therese

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor