Brev:
Vores lille Lærke vågner kl. 4
14. maj 2022
Alder:
6 mdr.
Vores lille Lærke vågner kl. 4
Kære Helen,
Vi har forsøgt at følge dit forslag til en daglig rytme, og det går meget godt. Vi har lige nogle powernap-dage indimellem, men det tænker jeg er meget normalt. Og hun er blevet så glad for at spise grød - og drikke vand af hendes kop :-D
Vi er nu løbet ind i et nyt “problem”, vores lille pige er begyndt at vågne kl. 4 - og det er simpelthen ALT for tidligt. Jeg ligger hende til brystet og forsøger at få hende til at sove videre hos mig, men hun er helt frisk - men det er hendes mor altså ikke på det tidspunkt.
Jeg tænker umiddelbart at det kan handle om to ting:
- Enten er det fordi hun sover for meget om dagen? Hun sover ca. tre lurer af 1-2 timers varighed (ingen 30-40 minutters lurer længere)
- Eller også er det fordi maven arbejder helt vildt? Hun leverer altid en stor lorte-ble om morgenen.
Måske du har en byd på hvad det kan skyldes, og om vi kan ændre det?
Hendes lurer om dagen har ikke ændret sig - hendes første lur er stadigvæk omkring kl. 7.
Det skal lige tilføjes at hun vågner mange gange i løbet af natten - hun sover ved siden af mig i hendes nest (nægter at sove i tremmesengen), og når hun vågner får hun sutten og et lille nus på kinden og så sover hun igen - indimellem skal hun have brystet for at finde roen igen (men det langt mindre end tidligere).
Måske det også skal tilføjes, at hun er en lille tryghedsbandit. Hun var meget syg med en infektion omkring 3-4 ugers alderen, og hun sover derfor på/hos mig indtil hun var ca. 5 mdr. (kun om natten). Men nu sover hun i hendes nest om natten, og i barnevognen om dagen.
Mange hilsner,
En meget træt mor