Vores lille Lærke vågner kl. 4

14. maj 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vores lille Lærke vågner kl. 4

Kære Helen,

Vi har forsøgt at følge dit forslag til en daglig rytme, og det går meget godt. Vi har lige nogle powernap-dage indimellem, men det tænker jeg er meget normalt. Og hun er blevet så glad for at spise grød - og drikke vand af hendes kop :-D

Vi er nu løbet ind i et nyt “problem”, vores lille pige er begyndt at vågne kl. 4 - og det er simpelthen ALT for tidligt. Jeg ligger hende til brystet og forsøger at få hende til at sove videre hos mig, men hun er helt frisk - men det er hendes mor altså ikke på det tidspunkt.

Jeg tænker umiddelbart at det kan handle om to ting:

- Enten er det fordi hun sover for meget om dagen? Hun sover ca. tre lurer af 1-2 timers varighed (ingen 30-40 minutters lurer længere)

- Eller også er det fordi maven arbejder helt vildt? Hun leverer altid en stor ...

Annonce

... lorte-ble om morgenen.

Måske du har en byd på hvad det kan skyldes, og om vi kan ændre det?

Hendes lurer om dagen har ikke ændret sig - hendes første lur er stadigvæk omkring kl. 7.

Det skal lige tilføjes at hun vågner mange gange i løbet af natten - hun sover ved siden af mig i hendes nest (nægter at sove i tremmesengen), og når hun vågner får hun sutten og et lille nus på kinden og så sover hun igen - indimellem skal hun have brystet for at finde roen igen (men det langt mindre end tidligere).

Måske det også skal tilføjes, at hun er en lille tryghedsbandit. Hun var meget syg med en infektion omkring 3-4 ugers alderen, og hun sover derfor på/hos mig indtil hun var ca. 5 mdr. (kun om natten). Men nu sover hun i hendes nest om natten, og i barnevognen om dagen.

Mange hilsner,
En meget træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie