1,5 år sove i egen seng

26. december 2021

Kategori:
Alder:
18 mdr.

1,5 år sove i egen seng

Kære Helen.

Jeg skriver til dig da vi har lidt udfordringer med vores søn og sove i egen seng.
Han er nu 1,5 år og er begyndt i vuggestue for en måned siden.

Lige nu vugger vi ham i søvn i vores arme og lægger ham herefter over i sin egen seng. Dette har indtil nu fungeret fint og været dejlig hyggeligt for både forældre og søn. Han vågner måske engang eller to i løbet af natten hvor han bliver vugget lidt igen og derefter lagt over i sin seng.
Nu ønsker vi dog at han skal lære at falde i søvn i sin egen seng. Vi har tidligere forsøgt at ligge ham i egen seng. Dette fint til at starte med, hvor han ellers bare hygger sig plapre løs. Men herefter bliver han rigtig ked af det og stopper ikke før han kommer op i vores arme.

Bekendte fortæller os at vi skal lære at skelne mellem gråd og så bare lade ham græde indtil han sover.. Dette er vi dog ikke helt tilhængere af, da vi håber der er en mildere måde end at han skal græde sig i ...

Annonce

... søvn.

Om dagen falder han fint i søvn i barnevogn. Han bliver dog trillet lidt indtil han lukker øjnene.

Han sover bedst med hovedet let eleveret. (Vi har tidligere både været til læge og ØNH læge for at få undersøgt væske i ørerne. Her var intet). Derfor har vi forsøgt med hjul på tremmeseng men her rejser han sig hurtigt op og vil op.

Vores søn bruger ikke sut, hvorfor vi bedst har kunne hjælpe ham med at finde ro med vugning indtil videre. Vil ikke tage bamse eller lign til sig endnu.

Derudover har vi også den udfordring at jeg arbejder skiftende vagter hvilket gør han nogle gange har større behov for tryghed end ellers.

Generelt har han en søvnmønster der hedder 20:00-6:00 og så sover han Ca. 2-2,5 time til middag.

Vi er klar til at investere tid og kræfter i det og er klar over det ikke er noget der sker på en dag.

Vi håber du kan komme med nogle gode råd.

God jul

Med venlig hilsen
de håbefulde forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien