Brev:
Opfølgning på dårlig og utryg søvn
24. november 2021
Alder:
2 år, 4 mdr.
Opfølgning på dårlig og utryg søvn
Kære Helen,
Mange tak for dit svar på vores spørgsmål fra den 7. november 'Dårlig og utryg søvn'. Vi har snakket en hel del frem og tilbage om hvid støj og hvad det kunne betyde for vores søn. Vi har undersøgt det på nettet, inklusiv dit eget indlæg om emnet og alternativer så som brun og pink støj.
Vi kan sagtens se at det at have et genkendeligt og måske trygt lydbillede måske kunne gøre at de utrygge lyde ville fylde mindre. Vi er bekymrede for muligheden for at han kunne blive 'afhængig' af den hvide støj til at kunne falde i søvn - også senere i hans liv, og vi føler os usikre på om det virkelig kan være uden negative konsekvenser (udover den potentielle 'afhængighed') at ligge i et konstant og kunstigt lydmiljø hele natten.
Af de grunde har vi i stedet søgt lidt videre, særligt med henblik på at afskærme lyd. Vi har været vidt omkring med alt muligt; lydvinduer, gardiner, etc. men en dag slog det os at moren tidligere har sovet med ørepropper for at reducere lyd. For os virker det som en rigtig god løsning at forsøge, da det ville kunne tage toppen af de lyde der gør ham så utryg (udover selvfølgelig hans drømme).
Vi har søgt rundt omkring for at finde andre der måske har erfaringer med det, men det er simpelthen ikke lykkedes os. Kender du til eller kan du forestille dig at det kunne have negative konsekvenser at lade vores søn sove med ørepropper? Vi er selvfølgelig opmærksom på at de skal holdes hygiejniske eller kun bruges en gang.
Med venlig hilsen
De trætte forældre