Fodring om natten

9. oktober 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Fodring om natten

Hej Helen

Mange tak for dit svar på dit svar på mit sidste spørgsmål. Det var nogle meget brugbare råd, og det gjorde en forskel for os.

Jeg har nu et spørgsmål om søvn. Da det er mit andet barn, ved jeg godt, at baby jo hele tiden udvikler sig og ændrer sine vaner. Men jeg synes alligevel det kunne være interessant at høre lidt mere om, hvad det er, der pludselig får noget omkring søvnen til at ændre sig. Er det mon hendes alder?

Min datter fylder 4 måneder om 10 dage. Siden hun var 6 uger gammel, har hun sovet hele natten. Fra ca kl 22-23 til 8-9. (Hun får flaske). Det har jo bestemt været dejligt, at vi nu i to måneder har fået en uafbrudt nattesøvn.

Derfor er det måske lidt ekstra hårdt, at hun ...

Annonce

... pludselig har ændret mønster. Den sidste uges tid er hun vågnet præcis kl 4 og været sulten, hvorfor hun selvfølgelig har fået flaske. Kun en lille én på 90 ml, for hun virker ikke sulten efter det og falder så blot i søvn igen.
Noget der også pludselig er anderledes er, at hun sover mere uroligt. Man skal give hende sutten mange gange, holde hendes hånd osv. Før sov hun uden en lyd hele natten.

Jeg er nysgerrig på, hvad det mon kan skyldes, at hun går fra at sove 10 timer i træk til pludselig at vågne på et bestemt tidspunkt om natten og være mere urolig? Jeg ved, det nok skal ændre sig igen, men hvornår er jo så spørgsmålet;)

Tak for en god brevkasse!

Mange hilsener fra en mor, der savner at sove igennem :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig