Brev:
Fodring om natten
9. oktober 2021
Alder:
4 mdr.
Fodring om natten
Hej Helen
Mange tak for dit svar på dit svar på mit sidste spørgsmål. Det var nogle meget brugbare råd, og det gjorde en forskel for os.
Jeg har nu et spørgsmål om søvn. Da det er mit andet barn, ved jeg godt, at baby jo hele tiden udvikler sig og ændrer sine vaner. Men jeg synes alligevel det kunne være interessant at høre lidt mere om, hvad det er, der pludselig får noget omkring søvnen til at ændre sig. Er det mon hendes alder?
Min datter fylder 4 måneder om 10 dage. Siden hun var 6 uger gammel, har hun sovet hele natten. Fra ca kl 22-23 til 8-9. (Hun får flaske). Det har jo bestemt været dejligt, at vi nu i to måneder har fået en uafbrudt nattesøvn.
Derfor er det måske lidt ekstra hårdt, at hun pludselig har ændret mønster. Den sidste uges tid er hun vågnet præcis kl 4 og været sulten, hvorfor hun selvfølgelig har fået flaske. Kun en lille én på 90 ml, for hun virker ikke sulten efter det og falder så blot i søvn igen.
Noget der også pludselig er anderledes er, at hun sover mere uroligt. Man skal give hende sutten mange gange, holde hendes hånd osv. Før sov hun uden en lyd hele natten.
Jeg er nysgerrig på, hvad det mon kan skyldes, at hun går fra at sove 10 timer i træk til pludselig at vågne på et bestemt tidspunkt om natten og være mere urolig? Jeg ved, det nok skal ændre sig igen, men hvornår er jo så spørgsmålet;)
Tak for en god brevkasse!
Mange hilsener fra en mor, der savner at sove igennem :)