Brev:
Baby knap 8 mdr. - ammes hele natten - part 2
27. september 2021
Alder:
8 mdr.
Baby knap 8 mdr. - ammes hele natten - part 2
Kære Helen,
Tusind tak for dit meget brugbare svar på mit seneste brev! Det giver motivation til at få lavet nogle gode ændringer.
Jeg har lige et par uddybende spørgsmål ift. det at amme mindre om natten. Når hun så vågner og ikke kan få lov at få brystet, som hun gerne vil, bliver hun dybt ulykkelig og skriger hjerteskærende og LÆNGE - hun stopper ikke, før hun får brystet eller går omkuld af udmattelse. Men som jeg læser dit svar, er vi der, hvor vi er nødt til at tage denne kamp, også selvom den indebærer ekstremt meget gråd, for at få hendes spisevaner vendt, så hun kan spise mere om dagen og mindre om natten? Hun får selvfølgelig nærhed og omsorg med sang og nus, men vil uden tvivl komme til at skrige rigtig meget.
Hun er jo blevet hoppet virkelig meget på yoga-bold, og jeg er egentlig selv lidt pas på den efter så mange timer på den det seneste halve år, men bør jeg hoppe hende på den om natten, når hun vågner og ikke må få brystet, hvis det kan gøre gråden mindre, eller skal jeg blot ligge med hende i sengen og synge og nusse for ikke at gøre os afhængige af yoga-bolden igen?
På forhånd tak :)
Bedste hilsner, Sofia