Brev:
Sommervarme og søvn
16. juli 2021
Alder:
7 mdr.
Sommervarme og søvn
Hej Helen
Som alle andre døjer vi med sommervarmen specielt når vores datter skal puttes.
Der bliver hurtigt 30 grader i soveværelserne - og som vejret er lige er dr ingen chance for køle bed før efter 22.
Vi putter vores datter i en tynd bambus body u ærmer. Har prøver kun i ble men senere på natten virker hun helt klam og kold hvis hun sover uden tøj.
Det betyder så godt nok at hun de første timer har ekstremt varmt og der ligger typisk en hel sø af sved omkring hoved og skuldre efter en time.
Mit spørgsmål er så - min datter er begyndt at vende sig på siden og nogle gange også på maven for at sove. normalt ville det ikke bekymre mig for hun er super godt med motorisk og både drejer fra mave til ryg og omvendt og kryber.
Men jeg kan ikke lade vær med at tænke på overophedning - som man jo har lært man skal være opmærksom på med hensyn til vuggedød. Og jeg tænker et soveværelse med 30 grader og hun så sover på maven. Bør jeg holde ekstra øje med hende og vende hende om på ryggen når jeg opdager det?
På forhånd tak