Brev:
Voldsomme opvågninger fra lur
11. april 2021
Alder:
19 mdr.
Voldsomme opvågninger fra lur
Kære Helen,
Lasse er begyndt at vågne midt i sine barnevognslure på en meget ubehagelig måde, jeg vil spørge dig til.
To gange indenfor godt en uge er han vågnet og har grædt. Gråden tager til hurtigt, og når jeg tager ham op af barnevognen har han en voldsom reaktion, der eskalerer. Han vrider sig i vognen og vil op. Når han kommer op vrider han sig, og græder og skriger som om han både er ked af det og meget vred. Han kravler væk, og jeg lægger ham hurtigt ind i sin seng, for at han ikke kommer til skade. Her ligger han så og vrider sig, græder og skriger, knuger sig sammen og råber "nej, nej". Han græder et stykke tid, måske 20 min., hvor jeg bare sidder ved siden af og beroliger. Jeg må ikke røre ham, så bliver han endnu mere vred. Jeg tager hans tøj af, for at han ikke overopheder. Efter nogen tid bliver han mere rolig, og jeg kan få lidt at drikke eller en is i ham.
Han er ellers i enormt godt humør, og er en virkelig glad og energisk dreng.
Hvad kan dette mon skyldes? Første gang troede jeg, han var syg og havde rigtig ondt. Men nu hvor det er anden gang på ca. en uge, og han kommer til sig selv og der ikke er andre fysiske tegn, tror jeg alligevel ikke det.
Har du mon en forklaring? Kan det være noget, jeg er nødt til at gå til lægen med, eller er der noget naturlig udvikling i det?
Jeg synes "anfaldene" er meget voldsomme, og bliver bekymret af det (jeg lader mig naturligvis ikke mærke med bekymringen).
Jeg glæder mig til at høre din mulige forklaring, og om jeg kan og skal gøre andet end jeg allerede gør.
Bedste hilsner,
Lasses mor.