Brev:
Lange putninger
25. februar 2021
Alder:
12 mdr.
Lange putninger
Kære Helen
Vores søn har lige rundet 1 år, og har egentligt altid sovet rigtig fint - men lige pludselig nægter han, at lægge sig til at sove om aftenen. Han græder og brokker sig. Han er ligesådan om dagen i weekenden når vi putter ham.
Han sover fint i vuggestuen, 2 lure på ca. 2-2,5 time i alt. Ingen brok. Vågner omkring kl. 14.30-14.45 og puttes til nat kl. 19.
I øjeblikket bruger vi 1/2-1 1/2 time på at putte om aftenen, og har gjort det i 2 ugers tid. Før kunne vi blot lægge ham i sengen, forlade rummet, også sov han indenfor et par minutter.
Vi har et fast putteritual med varmt bad, godnatgrød og nusseklud. Han plejede at sove 10,5-11 timer om natten, og 2/2,5 timer om dagen, men nu sover han tit kun 9 timer om natten, og kan have vågne perioder i løbet af natten (han har 8 tænder på vej, 4 kindtænder, så det spiller naturligvis også en rolle).
Har du mon nogle gode råd?
Hilsen en træt mor