40 min søvn

4. januar 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

40 min søvn

Hej Helen :)

Tusind tak for dit svar!

Jeg forsøger at putte hende 3 gange om dagen, men det ender altid med flere gange, da jeg simpelthen ikke kan få hende videre I søvnen efter 40 min. Føler jeg har prøvet alt!

Hun falder i søvn enten ved mit bryst hvor jeg så bare lader hende ligge i min seng og sove videre ellers vugger jeg hende på en yogabold og ligger hende i vuggen, hvor hun for det meste lige vågner op og ser hun bliver lagt, og sover så videre! Når hun så vågner efter 40 min har jeg prøvet:

1. at give hende bryst
2. Vugge hende videre I vuggen (sengen kan svinges) der kan hun nogengange falde hen hvis jeg bliver ved i 30 min, men vågner 10 min efter jeg er stoppet! Også selvom jeg har fanget hende inden hun vågner helt op!
3. ...

Annonce

... Taget hende op og vugget hende på yogabold igen, der kan hun også falde hen, men aldrig i dyb søvn, selvom jeg sidder længe!
4. Bare ladet hende ligge hvor jeg har nusset hende eller lagt mig ved siden af.
5. Diverse lyde til baby søvn
6. Slyngevugge med motor og uden motor
7  Bare lad hende sove i mine arme
8. Barnevognen. Det kan nogengange (ret sjældent ske at hun sover videre hvis jeg KÆMPER en halv time med at gå enten i slalom, ryster barnevognen lidt eller finde ret heftige sten af gå på!

Jeg putter hende præcis på samme måde om aften. Så snart kl. er over 17:30 så vågner hun ikke efter 40 min mere, og HVIS hun en sjælden gang gør så virker en af ovenstående helt fint!!

Håber du kan hjælpe mig!

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
An

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.