Tips og tricks til at sove i egen seng

28. december 2020

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tips og tricks til at sove i egen seng

Hej Helen.

Tak for alle de gode svar, du giver herinde.

Jeg søger lidt tips og tricks til at få vores datter til at falde i søvn i egen seng.
Jeg stoppede med at amme for nogle uger siden. Hun udviste ingen interesse for det mere og jeg skulle nærmest tvinge hende til godnatamning i mere end 2 minutter. Så det virkede naturligt at stoppe (jeg har dog ikke ammet hende i søvn siden hun var ca 6 måneder).

Siden hun var 6 måneder, har vi ikke vugget hende i søvn, men ligget sammen med hende i vores seng. Så synger vi for hende og hjælper hende ind i søvnen. Det tager alt fra 10 min til ...

Annonce

... halvanden time. Når hun sover, lægger vi hende over i hendes egen seng, hvor hun sovet resten af natten, med én natflaske (den elsker hun) og få opvågninger, som sutten klarer!

Nu vil vi gerne lære hende, at sove i sin egen seng. Så har du nogle gode erfaringer med, hvordan man kommer i gang med det? Vi har forsøgt, men hun bliver helt vild og vælter rundt.

Det skal siges, at om dagen sover hun i sin vogn udenfor. I vuggestuen lægger de hende med og så sover hun, men forældrene har ikke helt det samme held som pædagogerne og skal lige runde blokken, inden hun sover.

Med venlig hilsen
Liv

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder