Brev:
Tips og tricks til at sove i egen seng
28. december 2020
Alder:
10 mdr.
Tips og tricks til at sove i egen seng
Hej Helen.
Tak for alle de gode svar, du giver herinde.
Jeg søger lidt tips og tricks til at få vores datter til at falde i søvn i egen seng.
Jeg stoppede med at amme for nogle uger siden. Hun udviste ingen interesse for det mere og jeg skulle nærmest tvinge hende til godnatamning i mere end 2 minutter. Så det virkede naturligt at stoppe (jeg har dog ikke ammet hende i søvn siden hun var ca 6 måneder).
Siden hun var 6 måneder, har vi ikke vugget hende i søvn, men ligget sammen med hende i vores seng. Så synger vi for hende og hjælper hende ind i søvnen. Det tager alt fra 10 min til halvanden time. Når hun sover, lægger vi hende over i hendes egen seng, hvor hun sovet resten af natten, med én natflaske (den elsker hun) og få opvågninger, som sutten klarer!
Nu vil vi gerne lære hende, at sove i sin egen seng. Så har du nogle gode erfaringer med, hvordan man kommer i gang med det? Vi har forsøgt, men hun bliver helt vild og vælter rundt.
Det skal siges, at om dagen sover hun i sin vogn udenfor. I vuggestuen lægger de hende med og så sover hun, men forældrene har ikke helt det samme held som pædagogerne og skal lige runde blokken, inden hun sover.
Med venlig hilsen
Liv