Putte til lur

1. september 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Putte til lur

Hej.

Jeg er ved at blive lidt desperat.

Min søn har aldrig ville sove mere end 40-60 min ad gangen om dage de fleste nætter sover han fint med 2-3 opvågninger og sove fra 19-20 til 6 næste morgen.

Men i den sidste periode har det været svært at få ham til at sove lur uden at han bliver sur og han sover kun mellem 30-40 min. Det er nærmest kun hvis han sover ved mig med bryst i munden han kan sove længere. Men har undskyld jeg siger det brug for mor tid nå nu han ikke sover mere om dagen.

Prøver at gå med ham i barnevogn siddende så han kan se ud og når han så virker træt ligger jeg ham ned men dette gør så han han bliver sur og vrider sig i ...

Annonce

... selen og græder så kommer han op og sidde igen og jeg prøver 10 min senere efter måske 4-5 forsøg så bliver han liggende og falder i søvn. Hvis jeg så bliver ved med at gå kan jeg nogle få gange få ham til at sove 60 min men det er sjælden.

Hvis jeg putter ham i hans seng så er det næsten sikker at han vågner efter kun 30-40 min.

Har prøvet at amme ham for at få ham til at sove vidre men det lykkes kun få gange og tid gylper han i stedet.

Nogle guldkorn til hva jeg kan gør ?

Han er ellers en glad dreng som har kravlet og siddet selv de sidste 14 dage og jeg er begyndt at følge det mad skema du tidligere har forslået mig.

Hilsen
søvnig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder