Brev:
12 dage gammel - sover rigtig meget
1. august 2020
Alder:
0 mdr.
12 dage gammel - sover rigtig meget
Kære Helen
Lillebror kom til verden den 20/7 og har efterfølgende været eget træt. Han var allerede 300 gram over fødselsvægten på 10. dagen - så han spiser, som han skal - og både tisser og har afføring helt normalt. Men vi synes, han sover meget.
Vi er heldige, hvis han er vågen i mere end 1 time og 15 min - og ofte kan det være meget kortere tid end dette. Nogle gange vågner han og vil kun spise, for så straks at sove igen.
Jeg prøver at holde ham lidt vågen med snak, nus og bleskift - men nogle gange lykkes det kun i 20 min. Når han er vågen, kigger og knirker han fint, og man kan godt få god kontakt til ham. Han kan godt lide at bade - og i den vågenseance, hvor vi er i bad, er han typisk vågen 11/2 times tid inklusiv 2 amninger, bleskift, bad og nusseris.
Han storebror er 2 år og der er fuld skrald på ham - han er sød og god ved lillebror - men lydniveauet er højt. Kan det være med til at gøre lillebror mere træt? Han sover mellem 11/2 og 31/2 time i streg , så det efterlader heller ikke altid meget vågentid. Skal vi bekymre os, og i så fald, hvad kan vi gøre for at holde ham vågen i længere tid?
Mange hilsener
Astrid