12 dage gammel - sover rigtig meget

1. august 2020

Kategori:
Alder:
0 mdr.

12 dage gammel - sover rigtig meget

Kære Helen

Lillebror kom til verden den 20/7 og har efterfølgende været eget træt. Han var allerede 300 gram over fødselsvægten på 10. dagen - så han spiser, som han skal - og både tisser og har afføring helt normalt. Men vi synes, han sover meget.

Vi er heldige, hvis han er vågen i mere end 1 time og 15 min - og ofte kan det være meget kortere tid end dette. Nogle gange vågner han og vil kun spise, for så straks at sove igen.

Jeg prøver at holde ham lidt vågen med snak, nus og bleskift - men nogle gange lykkes det kun i 20 min. Når han er vågen, kigger og ...

Annonce

... knirker han fint, og man kan godt få god kontakt til ham. Han kan godt lide at bade - og i den vågenseance, hvor vi er i bad, er han typisk vågen 11/2 times tid inklusiv 2 amninger, bleskift, bad og nusseris.

Han storebror er 2 år og der er fuld skrald på ham - han er sød og god ved lillebror - men lydniveauet er højt. Kan det være med til at gøre lillebror mere træt? Han sover mellem 11/2 og 31/2 time i streg , så det efterlader heller ikke altid meget vågentid. Skal vi bekymre os, og i så fald, hvad kan vi gøre for at holde ham vågen i længere tid?

Mange hilsener
Astrid

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor