Op i armene ved putning til nat

20. juli 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Op i armene ved putning til nat

Kære Helen,

Tak for dit seneste meget brugbare svar.

Det er siden lykkes os at putte helt uden bold, omend vi stadig enkelte dage har måtte have hende op og i armen de sidste få minutter, indtil roen indfinder sig helt hos hende. Det er stadig som om, at i det øjeblik hun er lige ved at overgive sig til søvnen, så kæmper hun med det aller sidste for ikke at falde i søvn. Dette selvom øjnene faktisk har været lukket et stykke tid.

Et par aftener er det dog lykkes at putte på højst 10 minutter; hun er færdig med at lege og viser tydelige træthedstegn, hvorefter vi har kunne ligge hende i sengen, give hende flasken og efterfølgende sover hun. Det er lige i øjeblikket ret uforudsigeligt, hvordan putningen vil gå, uagtet om dagen har budt på mange indtryk og stimuli, ...

Annonce

... eller ej. Som afslutning på mit første brev har jeg nok blot brug for at høre, at det vel selvfølgelig er okay at tage hende i armen til sidst, når hun synes at kalde på tryghed og ro?

Jeg fornemmer virkelig, at hun med hendes motoriske udvikling ret tidligt er påbegyndt en opdagelsesrejse, som ved dagens afslutning kan blive lidt for stor en mundfuld. Om dagen er der sjældent noget at mærke. Hun sover godt i sin barnevogn og falder hurtigt i søvn her. Og det selvom vi nu har lagt hende i selen, hvilket jeg med hendes kropslige aktivitet havde forventet ville blive en udfordring. Men det er faktisk som om, at det giver hende ro ikke at kunne ligge sig i alverdens stillinger.

Endnu engang tak for et rigtig godt, brugbart (og skuldersænkende) svar.

Kærlig hilsen
Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder