Brev:
Stadig meget amning om natten
20. juli 2020
Alder:
8 mdr.
Stadig meget amning om natten
Hej Helen.
Jeg bliver nødt til at vende en ting med dig igen :-)
Min datter på snart 8 mdr (8 mdr. d. 26/7), bliver fortsat ammet hver anden time om natten.
Det har nu stået på i over en måned, og jeg er mildest talt ved at køre på det de sidste pumper. Jeg er så træt at jeg slet ikke hænger sammen om dagen.
Jeg har din bog om mad og din bog om søvn, og har ud fra din mad bog prøvet at holde mig til den plan som du beskriver. Men ligeledes hjælper det.
Hun har ingen problemer i at blive ammet de “få” gange om dagen, men om natten vågner hun decideret hver anden time og så er der bare ikke andet der dur.
Jeg er nu begyndt at tænke en del over om jeg overhovedet producerer nok mælk når hun higer efter det så meget om natten. Ville en flaske være optimalt her? Eller hvad tænker du?
Hun har lært at kravle og at sove på maven og kan vende sig om på ryggen igen. Hun kan rejse sig op af ting og der er fuld fart på.
Hun vågnede tit og var dybt ulykkelig og sad op i sin seng, hvilket har resulteret i hun nu sover i vores seng, og det har givet hende en smule mere ro, og hun vågner ikke længere og sætter sig op. Men kan det spille ind på amningen? Kan hun dufte mig mere eller hvordan? Og kan hun komme tilbage i egen seng på et tidspunkt? Eller er hun blevet for vant til vores seng?
Håber det giver mening det jeg har skrevet :-)
Kærlig hilsen
Nanna