Brev:
Min søn på 9 år har svært ved at falde i søvn
13. juni 2020
Alder:
9 år
Min søn på 9 år har svært ved at falde i søvn
Hej Helen,
Vores søn på 9 år har altid haft svært ved at falde i søvn siden han var lille.
Jeg putter ham hverdag i 9 år. Der går ca 1-3 timer før han falder i søvn.
Jeg har prøvet at han kommer i seng i god tid. At han f eks kommer i seng 20:15 eller før. Han kommer i seng, er rolig og falder hurtigt til ro men han kan bare ikke falde i søvn. Nu hvor vi har en nyfødt pige har jeg nogengange lidt svært ved at være på to steder på samme tid da faren holder nogle gange aftenvagt på arbejdet.
Jeg har prøvet alt, og jeg mener alt. Vi har snakket lidt om at han må begynde at gå i seng selv men jeg kan se at han ikke er trygt ved det.
Siden han var lille har jeg prøvet at have en fast rituel såsom en rolig stemning sidst på aftenen, uden mobil eller lignende, han laver madpakke gør sig klar til at gå i seng og jeg læser bøger og synger en sang (samme rituel hver aften), værelset er mørkt (vi har også prøvet med let belyset rum), vi snakker ikke efter læsning. Nu han er blevet ældre har vi stoppet med at læse og synge da han synes at det ikke er nødvendigt.
Jeg har bare væmmet mig til at han ikke falder i søvn med det samme, men efter vores 2. Barn har jeg ikke tid til at gør begge dele.
Hilsen