Min søn på 9 år har svært ved at falde i søvn

13. juni 2020

Kategori:
Alder:
9 år

Min søn på 9 år har svært ved at falde i søvn

Hej Helen,

Vores søn på 9 år har altid haft svært ved at falde i søvn siden han var lille.
Jeg putter ham hverdag i 9 år. Der går ca 1-3 timer før han falder i søvn.

Jeg har prøvet at han kommer i seng i god tid. At han f eks kommer i seng 20:15 eller før. Han kommer i seng, er rolig og falder hurtigt til ro men han kan bare ikke falde i søvn. Nu hvor vi har en nyfødt pige har jeg nogengange lidt svært ved at være på to steder på samme tid da faren holder nogle gange aftenvagt på arbejdet.

Jeg har prøvet alt, og jeg mener alt. Vi har snakket lidt om at han må begynde at gå i seng selv men jeg ...

Annonce

... kan se at han ikke er trygt ved det.

Siden han var lille har jeg prøvet at have en fast rituel såsom en rolig stemning sidst på aftenen, uden mobil eller lignende, han laver madpakke gør sig klar til at gå i seng og jeg læser bøger og synger en sang (samme rituel hver aften), værelset er mørkt (vi har også prøvet med let belyset rum), vi snakker ikke efter læsning. Nu han er blevet ældre har vi stoppet med at læse og synge da han synes at det ikke er nødvendigt.

Jeg har bare væmmet mig til at han ikke falder i søvn med det samme, men efter vores 2. Barn har jeg ikke tid til at gør begge dele.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger