Brev:
Soverutiner - 8 mdr.
13. maj 2020
Alder:
8 mdr.
Soverutiner - 8 mdr.
Hej igen.
Jeg har 2 spørgsmål denne gang :)
Det første handler om putterutiner. Frederikke er næsten 8 mdr og vi har i nu 2 mdr prøvet, at lærer hende og falde i søvn i egen seng. det er mig som putter hver aften og har et fast putteritual. Det starter i vores soveværelse hvor hun får mme(bliver ikke ammet mere), hvor efter hun får nattøj på mens jeg synger for hende. Derefter får hun lidt massage. Så går vi ind på hendes værelse og jeg ligger hende i sengen. Dog tager det stadig lang tid for hende, at falde i søvn og jeg er nødt til, at tage hende op flere gange fordi hun græder. Er det normalt eller har du forslag til hvad jeg kan gøre anderledes?
Hun bliver puttet mellem 19.30 og 20.00, alt efter hvornår hun sidst sov. Men vi prøver, at hun er vågen 3-4 timer inden natten.
Næste spørgsmål omhandler tidlige morgener. Hun vågner i øjeblikket kl. 5-5.30, hvilket vi synes er lidt for tidligt. Hun har får sovet til mellem kl. 6-7. Men det er lidt som om det bliver tidligere og tidligere. Er der noget vi kan gøre for, at få hende til, at sove bare lidt længere?
Bonus info ;) Hun er meget aktiv og har kravlet i 2 uger nu og stiller sig op af alt. Meget glad pige, dog meget temperamentsfuld!!! Hun får 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider om dagen.
Hilsen