Vågner efter 10 min

30. april 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner efter 10 min

Hej igen Helen

Vores søn vågner konsekvent 10-15 min. efter at han er faldet i søvn ved putning om aftenen. Jeg har siddet og observeret ham, og der er ingen ydre faktorer der vækker ham, han bliver bare urolig og slår så øjnene op. Nogle gange græder han, andre gange begynder han at lege med tæpper og tremmer, eller at rulle om på maven. Han bliver ammet inden putning. Jeg har forsøgt at holde lidt på ham, vugge ham let i sengen, hvilket ikke hjælper. Til sidst tager vi ham op og vugger og går rundt..

Jeg har nu forsøgt at sidde med ham i håb om at få ham over i den dybe søvn. Her vågner han spontant efter 10-15 min. men lukker øjnene igen med det samme. Dette gentager sig efter de næste 10 min. Idet jeg lægger ham, vågner han med det ...

Annonce

... samme og kan ikke sove. Det hele ender i gråd, mere amning, og til sidst må vi tage ham op. Han bliver forsøgt bøvset undervejs i amningen, men det lykkes ikke altid. (Der er ingen problemer med dette i dagtimerne.)

Vi er pt. ofte nødsaget til at bruge white noise for at stoppe hans gråd ved putning (dog ikke ved den første putning, hvor han vågner efter 10-15 min.). Dette gælder også barnevognen i dagtimerne, samt putning om natten.

Har du nogen forslag til at få ham fra den lette til den dybe søvn? Det er så synd for ham (og os) at vi bruger hele aftenen på putning.

Forresten bliver han nu lagt et sted mellem 19-20.30 hvor han virker meget træt. Han tager 2-3 lure dagligt, den sidste slutter typisk ml. 16-17.30.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin