Brev:
Vågner efter 10 min
30. april 2020
Alder:
5 mdr.
Vågner efter 10 min
Hej igen Helen
Vores søn vågner konsekvent 10-15 min. efter at han er faldet i søvn ved putning om aftenen. Jeg har siddet og observeret ham, og der er ingen ydre faktorer der vækker ham, han bliver bare urolig og slår så øjnene op. Nogle gange græder han, andre gange begynder han at lege med tæpper og tremmer, eller at rulle om på maven. Han bliver ammet inden putning. Jeg har forsøgt at holde lidt på ham, vugge ham let i sengen, hvilket ikke hjælper. Til sidst tager vi ham op og vugger og går rundt..
Jeg har nu forsøgt at sidde med ham i håb om at få ham over i den dybe søvn. Her vågner han spontant efter 10-15 min. men lukker øjnene igen med det samme. Dette gentager sig efter de næste 10 min. Idet jeg lægger ham, vågner han med det samme og kan ikke sove. Det hele ender i gråd, mere amning, og til sidst må vi tage ham op. Han bliver forsøgt bøvset undervejs i amningen, men det lykkes ikke altid. (Der er ingen problemer med dette i dagtimerne.)
Vi er pt. ofte nødsaget til at bruge white noise for at stoppe hans gråd ved putning (dog ikke ved den første putning, hvor han vågner efter 10-15 min.). Dette gælder også barnevognen i dagtimerne, samt putning om natten.
Har du nogen forslag til at få ham fra den lette til den dybe søvn? Det er så synd for ham (og os) at vi bruger hele aftenen på putning.
Forresten bliver han nu lagt et sted mellem 19-20.30 hvor han virker meget træt. Han tager 2-3 lure dagligt, den sidste slutter typisk ml. 16-17.30.
På forhånd tak.