Brev:
Sove på eget værelse - 8 mdr.
6. februar 2020
Alder:
8 mdr.
Sove på eget værelse - 8 mdr.
Hej Helen,
Jeg har lige endnu et spørgsmål, som denne gang ikke drejer sig om mad og flaske.
Min datter på 8 måneder sover inde på vores værelse i egen tremmeseng. Ofte kommer hun over i vores seng ved 04.00-05.00 tiden, da hun begynder at møffe rundt og sove uroligt. Problemet er, at jeg har indtrykket af, at vi vækker hinanden en del om natten. Jeg hører alle hendes lyde og vågner af det.
Vi vil derfor gerne, at hun på sigt kommer på eget værelse. Vi er dog i tvivl om, hvordan vi skal gribe det an. Om en måned starter jeg på job, far overtager barsel og starter indkøring i vuggestue.
Der kommer derfor til at ske en del i hendes dagligdag, som selvfølgelig kan betyde, at hun vil søge en del tryghed hos os om natten måske. Jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt det er bedst at vente med flytning til eget værelse til hun er kørt ind i vuggestue og føler sig mere tryg der? Eller hvad har du af erfaring/tanker omkring det at komme på eget værelse?
De bedste hilsner
Mor