Brev:
Lære at sove selv - 4 mdr.
25. januar 2020
Alder:
4 mdr.
Lære at sove selv - 4 mdr.
Hej Helen.
Tak for dine svar og tak for hurtigt svar!
Som opfølgning til dit svar om putning.
Hun er begyndt at kunne falde i søvn selv i barnevognen så det er selvfølgelig den gode vane vi gerne vil have overført til sengen. Men hun er sværere at få til at falde til ro senere på dagen.
Ville det være okay at jeg sidder med hende og synger lidt for hende på skødet og så putter hende i sengen lige inden hun falder i søvn? Hun vågner ofte lidt op når jeg ligger hende, så der fortsætter jeg med at synge og holde på hende, men det kan være svært at putte hende direkte i sengen uden at hun er faldet ned i mine arme først.
Du har tidligere foreslået en sovepose at putte hende i indendørs, og det vil jeg meget gerne, men har ikke kunne finde én til indendørs brug. I barnevognen bruger vi en voksi og det fungerer godt, men den er for varm indenfor. Kan du anbefale én? Jeg tænker at den skal kunne holde lidt på hendes arme, ellers er der ingen effekt.
Hun vil rigtig gerne sove på siden, så jeg har tøvet lidt med at begrænse hendes bevægelsesfrihed.. er det sikkert at svøbe hende i en pose når hun nu har den vane? Jeg ved at hun helst skal sove på ryggen, men hun vender sig selv i løbet af natten.
Hilsen