Lære at sove selv - 4 mdr.

25. januar 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Lære at sove selv - 4 mdr.

Hej Helen.

Tak for dine svar og tak for hurtigt svar!

Som opfølgning til dit svar om putning.
Hun er begyndt at kunne falde i søvn selv i barnevognen så det er selvfølgelig den gode vane vi gerne vil have overført til sengen. Men hun er sværere at få til at falde til ro senere på dagen.

Ville det være okay at jeg sidder med hende og synger lidt for hende på skødet og så putter hende i sengen lige inden hun falder i søvn? Hun vågner ofte lidt op når jeg ligger hende, så der fortsætter jeg med at synge og holde på hende, men det kan være svært at putte hende direkte i sengen uden at hun er faldet ...

Annonce

... ned i mine arme først.

Du har tidligere foreslået en sovepose at putte hende i indendørs, og det vil jeg meget gerne, men har ikke kunne finde én til indendørs brug. I barnevognen bruger vi en voksi og det fungerer godt, men den er for varm indenfor. Kan du anbefale én? Jeg tænker at den skal kunne holde lidt på hendes arme, ellers er der ingen effekt.

Hun vil rigtig gerne sove på siden, så jeg har tøvet lidt med at begrænse hendes bevægelsesfrihed.. er det sikkert at svøbe hende i en pose når hun nu har den vane? Jeg ved at hun helst skal sove på ryggen, men hun vender sig selv i løbet af natten.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet