Ulykkelig ved at sove og falde i søvn

10. januar 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ulykkelig ved at sove og falde i søvn

Hej Helen

Jeg er mor til M. på lidt over 3 mdr. Jeg skriver fordi vi har store problemer med at få ham til at sove og til at få ham til at synes, at det er rart at falde i søvn og sove.

Du får lige lidt for historie først det jeg tror at det har betydning.

M. blev født ved en voldsom fødsel synes jeg. Jeg endte med at få en 3. Bristen og hele fødselsoplevelsen var en ret traumatisk oplevelse for mig. Efter fødselen bliver vi på barselafsnittet i nogle dage for at få amning op at køre hvilket tog meget langtid og han nåde at tabe sig virkelig meget inden og da han var lille i forvejen var det skidt.

På 3 dagen regner vi endelig med er den sidste dag. Men i løbet af dagen opdager jeg at M. er blevet grålig i huden og han trækket vejre meget stille jeg ringer efter hjælp og der kommer en jordmoder og tager hans iltnings procent. Den er lav meget lav. Han bliver derfor vækker og undersøgt af en børnelæge og vi ender på neonatalafdelingen i 4 dage. De finde ikke noget men i de fire dage bliver han vækket hver 3 time så han er sikker på at få nok at spise. Altså vågner han ikke af sig selv. Det ender med at han ligger Ved siden af mig hele tiden. Da jeg er meget imobil og har voldsomme smerter kan og må jeg ik sidde op og amme ham så det foregår liggende.

Og liggende amning foregår meget længe. Da vi endelig er kommet hjem går det et pr uger og han sover ik meget og skriger og græder virkelig meget når han skal sove. Jeg ender derfor med at amme ham i søvn om aften. Om dagen ender han i en bære sele der hedder en snugli hvilket er det eneste sted vi kan få ...

Annonce

... ham til at tage nogle ordenligt lure i alt 1-2 time af gangen. Eller andre steder holder han sig vågn og ender med at blive overtræt. Vi ved godt at dette ikke er hensigt mæssig i længden og jeg er bange for at få skabt en dårlig vane hos ham. Vi snakker med vores sundhedsplejske som siger at vi skal gøre det hvor vi kan få ham til at sove længst.

Nu er vi så der hvor min ryg ikke kan holde til at bære ham mere. Han brokker sig når han skal sove i snuglien men falder ret hurtigt i søvn. Men nu har jeg prøvet at vende ham til at ligge i slyngvugge og i barnevogn om dagen men han sover max 30 min afgangen. Og bliver så utrøstelig hver gang altså sådan helt vildt ked af det og ofte ender han så med at bliver overtræt så han bliver helt utrøstelig og der hjælper brystet slet slet ikke.

Jeg har også læst dit råd med at ligge mig ind i sengen med ham om eftermiddagen og amme ham for at han kan lære at det er et ret sted det var ingen succes. (Har prøvet det mange gange) Og han få også love at sove hvis han flader i søvn ved midt bryst så sidder jeg med ham.

Det jeg har brug for hjælp til hvordan lære jeg min søn ar blive tryg ved at sove og falde i søvn også uden at jeg skal bære ham i bæresele? Hvordan kan jeg lære ham at finde tryghed i at sove selv?

Til info han nægter at bruge sur jeg prøver at give han en stofble han kan ligge og nuller med men han er ikke helt tryg ved den. Han sutter nogle gange på sin hånd og det er okay for os.

Håber du kan hjælpe os da jeg ikke ønsker at skabe angst hos min søn for at sove og falde i søvn.

Med venlig hilsen
Ms mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger