Brev:
Tid til egen seng?
2. januar 2020
Alder:
5 mdr.
Tid til egen seng?
Kære Helen.
Jeg håber, du har haft et godt nytår :)
Jeg overvejer, at forsøge, at få min søn på næsten 6 måneder (om 10 dage) til at sove i sin egen seng på sit eget værelse.
Indtil nu har han sovet første og længste stræk i sin barnevogn, og sidste stræk i sengen hos mig. Men efter han har lært at rulle om på maven, så tænker jeg, at det er ved at være tid for en rigtig tremmeseng, som jo alligevel blot står og venter på ham.
Men er han stadig for lille til, at sove på eget værelse? Bør man have baby alarm på, eller er det nok med åbne døre (jeg sover meget let, og har altid gjort det). Tremmesengen kan med nød og næppe stå ved siden af vores seng, hvis dette er bedre. Jeg synes, at have læst et sted, at risikoen for vuggedød aftager betydeligt netop omkring de 6 måneder. Ved du noget om det?
En anden ting; Bør man have sengerand på eller ej? Vi har en fin og tyk en, men på et førstehjælpskursus for babyer, blev vi frarådet brugen af sengerande. I mange andre lande benyttes det jo heller ikke. Ville en senge ‘slange’ være et bedre alternativ. Du ved, de der lange pølser, man også kan lægge rundt i kanten på tremmesengen.
På forhånd tak og god dag :)
Hilsen mor.