Putning i barnevogn

5. december 2019

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Putning i barnevogn

Kære Helen.

Så er jeg her igen.

Jeg har brug for nogle råd/ en plan for hvordan jeg skal putte lillebror i barnevognen.

Han er nu 3.5 måned. Han sover okay om natten. Og kan indimellem puttes til natten ved at jeg nusser ham i søvn. Ellers ammes han som regel om falder i søvn ved brystet.

Hans formiddagslur er i slyngevuggen (da jeg bedre kan hjælpe ham i søvn når han vågner efter 45 min som han næsten altid gør). Han vugges til han er rolig, og derefter vugger jeg ham minimalt, og prøver at stoppe inden han falder helt i søvn og nusser ham for resten.

Eftermiddags luren er i barnevognen på altanen. Allerede når han skal i tøjet bliver han gal. Jeg putter ham i slee-bee med nusseklud. Han bruger IKKE sut. Han er ammet inden lur og ammes i det hele taget ofte. Allerede når jeg lukker soveposen begynder han at græde. Så jeg vugger ham indtil ham er rolig og lægger ham i barnevognen. Her begynder han så efter kort til at græde/skrige igen. Det hjælper ...

Annonce

... ikke bare at vugge vognen, så bliver han kun mere hysterisk. Jeg er nødt til at tage ham op af vognen og vugge/svinge ham.

Enten falder han i søvn mens han er oppe, eller også falder han mere eller mindre grædende i søvn nede i vognen. Så sover han 45 min og begynder så at skrige igen. Så må han op ad vognen og vugges/svinge til ro.. Det kan jeg så gøre en del gange før der igen er ro på de næste 45 min. Jeg kan ikke trille ham til ro!

Jeg forestiller mig at han vågner i samme sindstilstand som han faldt i søvn.. Altså grædende og hysterisk. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe putningen roligt an når han bare skriger.

Har du nogen gode ideer?

Han bruger som sagt ikke sut.
Han kan ikke falde til ro ved at jeg bare aer ham, eller siger shh..
Han er mæt og han er træt (men ikke overtræt).

Han er ikke vant til at falde i søvn af sig selv hvis han bare ligger. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal lære ham det.

Jeg håber du har nogle ideer.

Mvh Iben

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.