Brev:
Putning i barnevogn
5. december 2019
Alder:
3 mdr.
Putning i barnevogn
Kære Helen.
Så er jeg her igen.
Jeg har brug for nogle råd/ en plan for hvordan jeg skal putte lillebror i barnevognen.
Han er nu 3.5 måned. Han sover okay om natten. Og kan indimellem puttes til natten ved at jeg nusser ham i søvn. Ellers ammes han som regel om falder i søvn ved brystet.
Hans formiddagslur er i slyngevuggen (da jeg bedre kan hjælpe ham i søvn når han vågner efter 45 min som han næsten altid gør). Han vugges til han er rolig, og derefter vugger jeg ham minimalt, og prøver at stoppe inden han falder helt i søvn og nusser ham for resten.
Eftermiddags luren er i barnevognen på altanen. Allerede når han skal i tøjet bliver han gal. Jeg putter ham i slee-bee med nusseklud. Han bruger IKKE sut. Han er ammet inden lur og ammes i det hele taget ofte. Allerede når jeg lukker soveposen begynder han at græde. Så jeg vugger ham indtil ham er rolig og lægger ham i barnevognen. Her begynder han så efter kort til at græde/skrige igen. Det hjælper ikke bare at vugge vognen, så bliver han kun mere hysterisk. Jeg er nødt til at tage ham op af vognen og vugge/svinge ham.
Enten falder han i søvn mens han er oppe, eller også falder han mere eller mindre grædende i søvn nede i vognen. Så sover han 45 min og begynder så at skrige igen. Så må han op ad vognen og vugges/svinge til ro.. Det kan jeg så gøre en del gange før der igen er ro på de næste 45 min. Jeg kan ikke trille ham til ro!
Jeg forestiller mig at han vågner i samme sindstilstand som han faldt i søvn.. Altså grædende og hysterisk. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe putningen roligt an når han bare skriger.
Har du nogen gode ideer?
Han bruger som sagt ikke sut.
Han kan ikke falde til ro ved at jeg bare aer ham, eller siger shh..
Han er mæt og han er træt (men ikke overtræt).
Han er ikke vant til at falde i søvn af sig selv hvis han bare ligger. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal lære ham det.
Jeg håber du har nogle ideer.
Mvh Iben