Vil sove i samme seng som os

1. november 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil sove i samme seng som os

Hej Helen.

Jeg håber du har et godt råd, til hvordan vi kan få vores søn til at blive tryg og glad for at sove i egen seng.

Han har fra fødsel af været en stor tryghedsnarkoman og har derfor sovet ved siden af mig i vores seng, hvor han helst skal kunne mærke eller holde mig i hånden. Jeg kan godt ligge ham ned ved siden af mig, hvor han sover videre, men forsøger jeg at ligge ham i en seng op til vores vågner han og bliver ked af det. Tager jeg ham op og trøster, falder han i søvn næsten med det samme, ligger jeg ham i sengen lige inden han falder helt hen, vågner han og græder og sådan fortsætter vi :-s

Han ammes lige inden godnat, hvor jeg derefter ligger ham og han falder i søvn efter nogle minutter, hvor jeg bare ligger ved siden af ham. Han vågner i gennemsnit ...

Annonce

... 3-4 gange i løbet af natten og bliver ammet, hvor det Max tager 10 min. Og han så bare sover videre, ofte føles det bare som om han lige skal op og mærke jeg er der og ikke reelt sult.

Han er en rigtig glad krudtugle som helst skal holde øje med det hele og som udvikler sig meget pt.

Vi synes dog ikke selv det er den mest holdbare løsning, at han sover i vores seng, men vi har nok gjort det for at få ro og derved søvn alle sammen på bedst mulige måde. Han er bare mere urolig nu om natten, vågner sommetider fordi vi bevæger os og af ren sikkerhedsmæssig grund vil det være rart at kunne få ham til at synes om at sove for sig selv.

Håber du har nogle gode råd eller måske bare kan sparke os bag i og sige vi skal springe ud i det og tage "kampen op" med sengen.

Hilsen K.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder