Brev:
Vil sove i samme seng som os
1. november 2019
Alder:
4 mdr.
Vil sove i samme seng som os
Hej Helen.
Jeg håber du har et godt råd, til hvordan vi kan få vores søn til at blive tryg og glad for at sove i egen seng.
Han har fra fødsel af været en stor tryghedsnarkoman og har derfor sovet ved siden af mig i vores seng, hvor han helst skal kunne mærke eller holde mig i hånden. Jeg kan godt ligge ham ned ved siden af mig, hvor han sover videre, men forsøger jeg at ligge ham i en seng op til vores vågner han og bliver ked af det. Tager jeg ham op og trøster, falder han i søvn næsten med det samme, ligger jeg ham i sengen lige inden han falder helt hen, vågner han og græder og sådan fortsætter vi :-s
Han ammes lige inden godnat, hvor jeg derefter ligger ham og han falder i søvn efter nogle minutter, hvor jeg bare ligger ved siden af ham. Han vågner i gennemsnit 3-4 gange i løbet af natten og bliver ammet, hvor det Max tager 10 min. Og han så bare sover videre, ofte føles det bare som om han lige skal op og mærke jeg er der og ikke reelt sult.
Han er en rigtig glad krudtugle som helst skal holde øje med det hele og som udvikler sig meget pt.
Vi synes dog ikke selv det er den mest holdbare løsning, at han sover i vores seng, men vi har nok gjort det for at få ro og derved søvn alle sammen på bedst mulige måde. Han er bare mere urolig nu om natten, vågner sommetider fordi vi bevæger os og af ren sikkerhedsmæssig grund vil det være rart at kunne få ham til at synes om at sove for sig selv.
Håber du har nogle gode råd eller måske bare kan sparke os bag i og sige vi skal springe ud i det og tage "kampen op" med sengen.
Hilsen K.