Brev:
Hjælp til barnevogn
27. oktober 2019
Alder:
2 mdr.
Hjælp til barnevogn
Hej Helen
Vores datter på 2 mdr vil ikke ligge i barnevogn. Hun vil allerhelst sove i mine arme, hvilket jo ikke er holdbart i længden.
Jeg har haft skrevet til dig før i forhold til bl.a amning/flaske. Hun tager desværre ikke nok på i vægt, så i samarbejde med sundhedsplejersken er vi blevet enige om at jeg nogle gange om dagen supplere med flaske med modermælkserstatning efter amning for at være sikker på at hun er mæt, så hun kan tage lidt mere på. Herudover også se om det kan have en positiv indflydelse på hendes søvn.
Jeg vil rigtig gerne have hende til at sove lurer i barnevogn, men hun bliver meget ked af det. Jeg ammer hende inden lur plus supplere med flaske så jeg er sikker på hun er mæt. Efter jeg har ammet hende tager jeg hende ned i voksiposen, så hun kan puttes direkte i barnevognen når hun er færdig med at amme. Jeg forsøger at lægge hende fra mig når hun næsten ikke kan holde øjene åben mere, men det ender med voldsom gråd så snart hun ligger i barnevognen. Jeg forsøger at trille barnevognen og ligge hånden på hende, nusse hendes kind osv så hun kan mærke jeg stadig er der, men det virker ikke.
Det er først når jeg endelig tager hende op, at hun falder til ro og evt falder i søvn.
Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan lære hende/vænne hende til barnevognen så hun kan blive glad og tryg ved den?
Med venlig hilsen
Jeanette