Brev:
Vil kun puttes af mor - 4 mdr.
23. oktober 2019
Alder:
4 mdr.
Vil kun puttes af mor - 4 mdr.
Hej Helen
Vores pige på 4,5 måneder vil kun puttes til natten af sin mor. Hvis far forsøger skriger hun, men stopper i det sekund hun kommer over i mors favn.
Vi har i flere måneder kørt med samme putteritual (nattøj på, svøbes i dynen, nusseklud ved ansigtet, flaske, bliver herefter lagt i sin seng, som er koblet på vores seng, hvor hun bliver vugget i søvn mens vi taler blidt til hende og holder hende i hånden). Men selvom vi begge holder os til dette ritual hver gang, så er det kun mor der dur, og sådan har det været i et par måneder.
Om tre uger skal jeg i byen med nogle veninder, og vil derfor ikke være hjemme til at putte hende. Jeg har dog allerede nu ondt i maven over, at hun den aften højst sandsynligt kommer til at græde sig i søvn, hvis ikke vi får lært hende, at far er lige så god som mor. Er det realistisk at vi kan få ændret den dårlige vane på et par uger?
Min mand er oftest først hjemme kl. 18 i hverdagene, og hun bliver lagt i seng kl ca 20, så det er i hverdagene ikke meget hun ser til ham. I weekenderne prøver han at indhente det forsømte samvær med hende, men jeg har hende i weekenderne også meget af tiden, da min mand har forskellige praktiske gøremål herhjemme der også skal ordnes.
Vil det være en ide, at vi begge er med til at putte hende i en periode, så hun kan blive tryg ved at far også kan klare den del? Eller hvordan får vi ændret den dårlige vane?
På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
En mor