Brev:
Min baby kan kun falde i søvn ved mit bryst
10. august 2019
Alder:
1 mdr.
Min baby kan kun falde i søvn ved mit bryst
Hej Helen,
Spændende hjemmeside og nyttige svar, du giver til andre!
Jeg har en baby på 1,5 måned. Den første måned havde vi gode søvnvaner. Hun kunne sove uden at blive holdt, hun kunne sove i barnevognen og hun sov tre timer i træk om natten.
Nu kan hun kun sove, når hun har mit bryst i munden. Om natten, når jeg ammer hende og hun falder i søvn, vågner hun tit, når hun ikke længere har mit bryst i munden. Jeg giver hende bryst igen, så hun kan falde i søvn, og det kan køre i ring op til 1,5 til 2 timer. Jeg ligger ved hende, så det kan blive lange nætter især for min ryg, fordi jeg ikke ligger særlig godt. Hun sover maks 1,5 time i træk, og faktisk er 1 time i træk blevet standard at sove. Det gør, at jeg nogle gange bliver frustreret og irriteret, fordi jeg er så træt. Derefter får jeg dårlig samvittighed over at blive frustreret over situationen.
Det betyder også, at hun ikke kan sove alene i sin seng omg dagen. Jeg bruger faktisk mange timer om dagen på at gå lange ture med hende i barnevogn, så hun kan sove.
Vi har prøvet med en sutteklud, som virker meget sjældent, og sut prøver vi ellers også at træne.
Har du nogle gode råd til bedre puttesituationer?
Hilsen