Brev:
Sover ikke igennem om natten
7. august 2019
Alder:
12 mdr.
Sover ikke igennem om natten
Hej Helen
Jeg har tidligere haft skrevet til dig vedr min datter, som fra fødslen har været en håndfuld!
Hun er nu 12 mdr 9/8, og har været igennem en periode med snot og ondt i ørerne!
Dette er nu passeret, men hendes søvn ( mangel på sammenhængende timer) driver mig til vanvid nu på 5 uge!
Det skal siges at inden sygdomsperioden som hun efter en natflaske mellem 5-7 timer, fik en tår vand og sov så hun 5-3 timer efterfølgende, uden hun gav megen lyd eller brok fra sig i løbet af natten!
Nu er det med stor protest hun falder i søvn, selv med flaske. Hun slår ud efter mig/flasken/ sutten! Selv om hun så gerne vil det hele når hun så får det i munden. Men så er hun ellers igang med at rulle/tumle/skrige/græde. Efter alt fra 10-45 min sover hun, men så max i 1,5 time af gangen, helt ned til 15-30 min, så græder hun eller vågner hun helt op. Og skal også ha flaske med mme op til 2 gange pr nat, før at hun vil overgive sig til søvnen igen!
Hun er selv sagt ikke i særlig godt humør om morgenen, og så vil hun ikke rigtig det der morgenmad. Hun blir tilbudt grød, frugt, brød/gifler, yougurt, rosiner. Men ikke meget passere hendes læber efter en sådan nat.
Så skal hun så i vuggestuen, hvor de ikke kan få hende til at sove mere en 40-50 min, på sine 2 lure ( nogle gange kun 1) . Når jeg så henter hende, vare det ofte ikke længe før hun svinger kraftigt i hendes humør, og underholdningskravet er meget højt!
Så får hun tit er bad lige efter aftensmad (ca kl 18) og så prøver jeg fra kl 20 af at putte hende, så hun begynder at gnide øjne, gaber eller falder i staver.
Og sådan har mine dage/nætter været de sidste 5 ugers tid!
Med venlig hilsen
Meget træt mor
PS, far dur ikke om natten, så går hun helt i baglås!