Sover ikke igennem om natten

7. august 2019

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sover ikke igennem om natten

Hej Helen

Jeg har tidligere haft skrevet til dig vedr min datter, som fra fødslen har været en håndfuld!

Hun er nu 12 mdr 9/8, og har været igennem en periode med snot og ondt i ørerne!
Dette er nu passeret, men hendes søvn ( mangel på sammenhængende timer) driver mig til vanvid nu på 5 uge!

Det skal siges at inden sygdomsperioden som hun efter en natflaske mellem 5-7 timer, fik en tår vand og sov så hun 5-3 timer efterfølgende, uden hun gav megen lyd eller brok fra sig i løbet af natten!

Nu er det med stor protest hun falder i søvn, selv med flaske. Hun slår ud efter mig/flasken/ sutten! Selv om hun så gerne vil det hele når hun så får det i munden. Men så er hun ellers igang med at rulle/tumle/skrige/græde. Efter alt fra 10-45 min sover hun, men så max i 1,5 time af gangen, helt ned til 15-30 min, så græder hun eller vågner hun helt op. Og skal også ha ...

Annonce

... flaske med mme op til 2 gange pr nat, før at hun vil overgive sig til søvnen igen!

Hun er selv sagt ikke i særlig godt humør om morgenen, og så vil hun ikke rigtig det der morgenmad. Hun blir tilbudt grød, frugt, brød/gifler, yougurt, rosiner. Men ikke meget passere hendes læber efter en sådan nat.

Så skal hun så i vuggestuen, hvor de ikke kan få hende til at sove mere en 40-50 min, på sine 2 lure ( nogle gange kun 1) . Når jeg så henter hende, vare det ofte ikke længe før hun svinger kraftigt i hendes humør, og underholdningskravet er meget højt!

Så får hun tit er bad lige efter aftensmad (ca kl 18) og så prøver jeg fra kl 20 af at putte hende, så hun begynder at gnide øjne, gaber eller falder i staver.

Og sådan har mine dage/nætter været de sidste 5 ugers tid!

Med venlig hilsen
Meget træt mor

PS, far dur ikke om natten, så går hun helt i baglås!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.