Dårlig søvn - 6 mdr.

12. oktober 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Dårlig søvn - 6 mdr.

Kære Helen

Tak for en rigtig god brevkasse og fantastiske bøger.

Jeg skriver til dig da Emilia på nu seks måneder stadig har svært ved at finde den gode nattesøvn.

Emilia er en stor pige som altid har trives rigtig godt om dagen. Indtil for et par uger siden sov hun sine tre lure og har faktisk altid haft en fast god dagsrytme. Nætterne har aldrig været super gode.

For et par uger siden gik hun helt af sig selv over til to lurer - som fordeler sig på ca 2 timer formiddag og 2,5 timer eftermiddag. Hun er ikke til at drive til en 3. lur mere, hvilket sådan set er helt fint men... efter hun er gået over til to lure er hendes nattesøvn (selv om jeg ikke troede der var muligt) blevet endnu dårligere.

Inden hun stoppede med sin 3. Lur blev hun lagt omkring kl 21.00 og sov til 07.00 men med mange opvågninger i løbet af en nat.

Nu bliver Emilia puttet mellem 19 og 20. Hun sover ikke vildt godt og har generelt stadig mange opvågninger. Hun bliver puttet hvor hun får en flaske. Og hun får typisk en flaske igen kl 24 eller lidt senere.

‘Balladen’ starter efter kl ca 3.00 hvor hun ikke er træt mere. Den første time frem til klokken 4.00 kan jeg som regel få hende lullet lidt i søvn men ...

Annonce

... herefter Er Emilia klar til at stå op. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det og med en opvågning ca en gang i times frem til dette tidspunkt, er jeg ved at være ret slidt.

Hendes dag ser sådan nogenlunde således ud:

19.00/19.30 emilia får flaske og bliver puttet og falder hurtigt i søvn

24.00/01.00 emilia får en flaske og sover videre

03.00 begynder at ligge meget utrolig

04.00/04.30 godmorgen og emilia er frisk. Jeg forsøger nogen gange at give en flaske her alt efter hvornår den foregående flaske lå men det har ingen effekt. Hun får en flaske mellem 04.30 og 6.00

07.00 emilia får morgenmad

08.00 flaske og lur til ca kl 10.00

11.30 emilia får frokost og vand af kop

13.00 emilia får flaske og lægges til lur

15.30 vågner fra lur og får efter en times tid en flaske

17.30 aftensmad og vand af kop

I sine vågentimer er hun meget glad og aktiv. Pludrer, griner og hygger med mig, sin far og storesøster. Jeg synes det er utroligt hun ikke virker hverken træt eller uoplagt.

Kan du se noget i hendes rytme som er skyld i denne dårlige nattesøvn, og det at hun vågner så tidligt. Er der andre gode råd eller ting jeg kan gøre anderledes??

Mange hilsner
Emilias mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig