Brev:
Buksetisseri
6. december 2022
Alder:
4 år, 2 mdr.
Buksetisseri
Hej Helen,
Storesøster er blevet en glad pige igen, tak for dine råd omkring det :)
Nu har vi dog andre udfordringer med hende. Hun er for nyligt blevet 4, og lillebror runder snart 6 måneder.
Hun er begyndt at tisse i bukserne efter at have være renlig i ca 1,5 år. Flere gange har der ligget 3 poser med vådt tøj når jeg hun bliver hentet i børnehaven, og de kan fortælle at hun bliver SÅ ked af det hver gang. Hun siger ikke til, men ender bare med at tisse i bukserne - både inde og ude.
Herhjemme står det ikke helt så grelt til, men et uheld eller to om dagen er ikke unormalt. Hun bliver ikke så ked af det herhjemme, og vi forsøger at ‘ignorere’ uheldet for ikke at give det interesse. Hun får bare noget tørt tøj og så snakker vi ikke mere om det.
Nætterne forløber helt fint, der er uheld en gang imellem, måske en gang om ugen, men det er ikke noget vi stresser over.
Vi kan ikke se en sammenhæng imellem hvornår det sker, og hvad hun er igang med imens, så det er ikke fordi behovsudsættelse virker som den åbenlyse forklaring.
Hun er to gange blevet tjekket for blærebetændelse, pg begge gange har der ikke været noget. Til gengæld har hun været uden uheld i ca en uge efter hvert lægebesøg - men jeg kan jo ikke tage hende til lægen en gang om ugen…
Jeg håber du vil dele nogle tanker om hvad vi og børnehaven kan gøre for at hjælpe.
Hilsen Mor :)