Buksetisseri

6. december 2022

Kategori:
Alder:
4 år, 2 mdr.

Buksetisseri

Hej Helen,

Storesøster er blevet en glad pige igen, tak for dine råd omkring det :)

Nu har vi dog andre udfordringer med hende. Hun er for nyligt blevet 4, og lillebror runder snart 6 måneder.

Hun er begyndt at tisse i bukserne efter at have være renlig i ca 1,5 år. Flere gange har der ligget 3 poser med vådt tøj når jeg hun bliver hentet i børnehaven, og de kan fortælle at hun bliver SÅ ked af det hver gang. Hun siger ikke til, men ender bare med at tisse i bukserne - både inde og ude.

Herhjemme står det ikke helt så grelt til, men et uheld eller to om dagen er ikke unormalt. Hun bliver ikke så ked af det herhjemme, og vi forsøger at ‘ignorere’ uheldet for ikke at give ...

Annonce

... det interesse. Hun får bare noget tørt tøj og så snakker vi ikke mere om det.
Nætterne forløber helt fint, der er uheld en gang imellem, måske en gang om ugen, men det er ikke noget vi stresser over.

Vi kan ikke se en sammenhæng imellem hvornår det sker, og hvad hun er igang med imens, så det er ikke fordi behovsudsættelse virker som den åbenlyse forklaring.

Hun er to gange blevet tjekket for blærebetændelse, pg begge gange har der ikke været noget. Til gengæld har hun været uden uheld i ca en uge efter hvert lægebesøg - men jeg kan jo ikke tage hende til lægen en gang om ugen…

Jeg håber du vil dele nogle tanker om hvad vi og børnehaven kan gøre for at hjælpe.

Hilsen Mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor