Brev:
Renlighed hvordan tackler vi det?
19. marts 2022
Alder:
2 år, 9 mdr.
Renlighed hvordan tackler vi det?
Kære Helen
Min datter er ca 2 år og 9 måneder og har det godt og er i trivsel. Hun er glad for sin vuggestue, sover godt om natten og er med sprogligt.
Da hun var knap 2 år introducerede vi potten hvilket hun var meget interesseret i. Hun blev hurtigt god til at bruge underbukser derhjemme i lange perioder, hvor hun stolt selv gik ud på potten og tissede og nogle gange også afføring. Vi tog det meget stille og roligt og ville ikke presse eller noget, men har måske ikke rigtigt været hurtige nok til at udnytte den interesse hun havde. Nu er det som om at hun går lidt kontra på det.
Fx plejede hun om morgenen selv at hive bleen af og gå direkte ud og tisse, nu insisterer hun istedet på at ville tisse i den om morgenen inden den ryger af. Og de sidste par dage har hun tisset i underbukserne hvor hun råber “jeg tisser” selvom vi har sagt mange gange at hun skal sige til hvis hun tisser og at hun skal tisse på potteneller toilet.
Jeg synes det er frustrerende og kommer måske nogle gange til at vrisse lidt. Jeg er bange for vi har skabt et alt for negativt fokus på det og at hun derfor bevidst tisser i bukserne. Vuggestuen har ikke rigtigt gjort noget for at hun blev renlig så der har hun altid brugt ble.
Hun starter i børnehave i maj og jeg ville meget gerne at hun blev renlig heromkring/til sommer. Hvad kan vi gøre for at komme tilbage på sporet igen? Skal vi bare acceptere uheld og ikke minde hende om toiletbesøg selvom hun så bare konstant tisse i bukserne i en periode? Har brug for noget hjælp hertil :-)
De bedste hilsner
Anne