Renlighed hvordan tackler vi det?

19. marts 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Renlighed hvordan tackler vi det?

Kære Helen

Min datter er ca 2 år og 9 måneder og har det godt og er i trivsel. Hun er glad for sin vuggestue, sover godt om natten og er med sprogligt.

Da hun var knap 2 år introducerede vi potten hvilket hun var meget interesseret i. Hun blev hurtigt god til at bruge underbukser derhjemme i lange perioder, hvor hun stolt selv gik ud på potten og tissede og nogle gange også afføring. Vi tog det meget stille og roligt og ville ikke presse eller noget, men har måske ikke rigtigt været hurtige nok til at udnytte den interesse hun havde. Nu er det som om at hun går lidt kontra på det.

Fx plejede hun om morgenen selv at hive bleen af og gå direkte ud og tisse, nu insisterer hun istedet på at ville tisse i den om morgenen inden den ryger af. Og de sidste par dage har hun ...

Annonce

... tisset i underbukserne hvor hun råber “jeg tisser” selvom vi har sagt mange gange at hun skal sige til hvis hun tisser og at hun skal tisse på potteneller toilet.

Jeg synes det er frustrerende og kommer måske nogle gange til at vrisse lidt. Jeg er bange for vi har skabt et alt for negativt fokus på det og at hun derfor bevidst tisser i bukserne. Vuggestuen har ikke rigtigt gjort noget for at hun blev renlig så der har hun altid brugt ble.

Hun starter i børnehave i maj og jeg ville meget gerne at hun blev renlig heromkring/til sommer. Hvad kan vi gøre for at komme tilbage på sporet igen? Skal vi bare acceptere uheld og ikke minde hende om toiletbesøg selvom hun så bare konstant tisse i bukserne i en periode? Har brug for noget hjælp hertil :-)

De bedste hilsner
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder