Natble - 3 år, 8 mdr.

10. marts 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Natble - 3 år, 8 mdr.

Kære Helen

Min store pige på 3,8 år har et stort ønske om at være blefri om matten, men hun tisser ret meget om natten, og bleen er næsten helt fyldt om morgenen og nogle gange tisser hun sågar igennem bleen.

For et halvt år siden ville hun absolut ikke have ble på om natten, og vi prøvede at tage den af og vi fulgte hende ud på toilettet for at tisse af, når vi gik i seng. Det gik super godt de første par dage go hun ville knapt drikke noget om aftenen, fordi hun ikke ville have ble, men efter nogle dage ville hun igen drikke vand om aftenen, og så begyndte hun at tisse i sengen 1-2 gange hver nat og efter yderligere ...

Annonce

... nogle dage måske 1-2 uger, så ville hun igen have bleen på. Hun vågnede ikke for at skulle tisse, og hun er generelt helt væk, når hun sover.

Men nu vil hun altså gerne have den af igen, så jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker omkring dette. Jeg vil selvfølgeligt gerne imødekomme hendes ønske, men tænker ikke hun er klar, når hun tisser så meget om natten, eller hvad tænker du ?

Det skal lige siges at både min mand og jeg tissede i sengen, til vi var ret store. Jeg fik en alarm i lagenet, og det virkede og for min mand var det et stykke op i skolealderen, hvis det har betydning.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder