Natble - 3 år, 8 mdr.

10. marts 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Natble - 3 år, 8 mdr.

Kære Helen

Min store pige på 3,8 år har et stort ønske om at være blefri om matten, men hun tisser ret meget om natten, og bleen er næsten helt fyldt om morgenen og nogle gange tisser hun sågar igennem bleen.

For et halvt år siden ville hun absolut ikke have ble på om natten, og vi prøvede at tage den af og vi fulgte hende ud på toilettet for at tisse af, når vi gik i seng. Det gik super godt de første par dage go hun ville knapt drikke noget om aftenen, fordi hun ikke ville have ble, men efter nogle dage ville hun igen drikke vand om aftenen, og så begyndte hun at tisse i sengen 1-2 gange hver nat og efter yderligere ...

Annonce

... nogle dage måske 1-2 uger, så ville hun igen have bleen på. Hun vågnede ikke for at skulle tisse, og hun er generelt helt væk, når hun sover.

Men nu vil hun altså gerne have den af igen, så jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker omkring dette. Jeg vil selvfølgeligt gerne imødekomme hendes ønske, men tænker ikke hun er klar, når hun tisser så meget om natten, eller hvad tænker du ?

Det skal lige siges at både min mand og jeg tissede i sengen, til vi var ret store. Jeg fik en alarm i lagenet, og det virkede og for min mand var det et stykke op i skolealderen, hvis det har betydning.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

18. juni 2024 | Sygdom | 4 år, 2 mdr.

4-årig med kæmpe nedsmeltninger og anderledes adfærd

Kære Helen, Jeg har med stor glæde læst dine bøger og mange brevkassesvar...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder