Brev:
Toilettræning - 3 år, 10 mdr.
18. august 2021
Alder:
3 år, 10 mdr.
Toilettræning - 3 år, 10 mdr.
Hej.
Jeg har brug for sparring i forhold til min ældste søn, der snart bliver 4 år.
I sommer smed han bleen. I starten fik han Klistermærker, når han tissede på toiletter - eller bare sad på toilettet. Efter nogle uger, sagde jeg til ham, at det var for varmt med den på. Det passede med ferie og godt vejr.
Han har haft enkelte uheld, men tisser ellers altid på toilettet.
Om natten har han stadig ble.
Problemet er, når han skal lave stort. I starten fik han en ble på, når han skulle. Men han holdt sig alligevel flere gange. Nu vil han ikke have ble på, men heller ikke lave stort på toilettet. Han holder sig, har ondt i maven, ligger på sofaen for af undgå, at han skal noget osv.
Det har altid været en ting for ham ikke at lave stort i børnehaven. Det er sket ganske få gange. Han får fast movicol og har fået det, siden han var en uges tid.
Et par gange har han lavet stort på toilettet, og det er gået fint.
Men det har været efter flere dage med mavepine, en grædende dreng osv.
Sidste gang satte jeg ham lidt op i movicol efter nogle dage, fordi jeg mistænkte, at han havde hård mave (som han har døjet med). Efter tre dage uden afføring begyndte han at løbe panisk rundt. Jeg fik ham ud på toilettet, hvor han sad og så tegnefilm på min telefon. Det lykkedes og virkede til at være en god oplevelse.
Dagen efter fik han desværre tynd mave pga movicolen. Han havde et uheld og var meget ked af det.
Det er nu fire dage siden, og han har ikke haft afføring siden. Jeg giver movicol som normalt, men han vil ikke på toilettet. Han siger, det gør ondt I maven og i numsen,  græder lidt periodevis osv. Det er især om natten, at han klynker og pylrer og ikke får sovet.
Vi har bogen "Hr Pølle" og har læst den virkelig mange gange. Men det er gået lidt i hårdknude. Og det kommer til at kræve tid og energi at få det til at køre. Men hvad gør jeg?
Hvordan kommer vi videre herfra?
På forhånd tak for svar