Natble - 4 år, 7 mdr.

23. marts 2021

Kategori:
Alder:
4 år, 7 mdr.

Natble - 4 år, 7 mdr.

Kære Helen,

Det er længe siden, men nu har vi brug for dine gode råd igen 😊

Lillebror er (endelig) blevet rigtig glad for børnehaven. De korte dage vi har kunne give ham ifm pandemien har været helt fantastiske for ham. Han trives og har det godt.

Han var rigtig dygtig til at droppe bleen omkring hans 4 års fødselsdag og har stort set kun haft uheld i børnehaven, hvor han kan blive så optaget af en leg eller at han ikke når at få flyverdragten af, inden han tisser i bukserne.

Herhjemme er han rigtig god til at give udtryk for, hvad han skal og hvis han bare står op og tisser, kan han godt tørre sig selv. Vi beder ham ikke ...

Annonce

... selv tørre sig, hvis han har lavet stort, og det går fint.

Om natten sover han fortsat med ble, og den er meget tung hver morgen. Så nu er mit spørgsmål, om vi bare skal fortsætte som hidtil, indtil den bliver lettere, eller om der er noget vi kan eller skal gøre for at hjælpe ham af med natbleen?

Han er ikke ked af bleen men taler selv om, at han ikke skal sove med ble mere, når han bliver fem år. Men det lyder umiddelbart urealistisk for os 😊 hans ble er ind imellem så tung, at han tisser igen om morgenen. Også selvom han tisser to gange, lige inden han skal sove.

Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.

Kærlig hilsen
L.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin