Brev:
Natble - 4 år, 7 mdr.
23. marts 2021
Alder:
4 år, 7 mdr.
Natble - 4 år, 7 mdr.
Kære Helen,
Det er længe siden, men nu har vi brug for dine gode råd igen 😊
Lillebror er (endelig) blevet rigtig glad for børnehaven. De korte dage vi har kunne give ham ifm pandemien har været helt fantastiske for ham. Han trives og har det godt.
Han var rigtig dygtig til at droppe bleen omkring hans 4 års fødselsdag og har stort set kun haft uheld i børnehaven, hvor han kan blive så optaget af en leg eller at han ikke når at få flyverdragten af, inden han tisser i bukserne.
Herhjemme er han rigtig god til at give udtryk for, hvad han skal og hvis han bare står op og tisser, kan han godt tørre sig selv. Vi beder ham ikke selv tørre sig, hvis han har lavet stort, og det går fint.
Om natten sover han fortsat med ble, og den er meget tung hver morgen. Så nu er mit spørgsmål, om vi bare skal fortsætte som hidtil, indtil den bliver lettere, eller om der er noget vi kan eller skal gøre for at hjælpe ham af med natbleen?
Han er ikke ked af bleen men taler selv om, at han ikke skal sove med ble mere, når han bliver fem år. Men det lyder umiddelbart urealistisk for os 😊 hans ble er ind imellem så tung, at han tisser igen om morgenen. Også selvom han tisser to gange, lige inden han skal sove.
Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.
Kærlig hilsen
L.