Brev:
Uden ble og underbukser
16. juli 2020
Alder:
3 år, 11 mdr.
Uden ble og underbukser
Kære Helen,
Lillebror er blevet super dygtig til at gå på toilettet og være uden ble. Han har slet ikke ble på om dagen længere (altså hjemme og fordi vi har ferie). Hvis han har ble på, tisser han bare i bleen, og netop der opstår problemet. For han synes åbenbart, at underbukser føles som ble, og derfor tisser han i bukserne, når han har underbukser på inden under sine bukser eller shorts.
Hvis han har bar numse under bukser eller shorts, er tissemanden ikke beskyttet på samme måde som med ble og underbukser, og derfor husker han at sige til, når han skal tisse. Han går tilmed selv ud på toilettet, løfter brættet, tisser og skyller selv ud. Og når han er ude i haven, hiver han selv bukserne ned og tisser i hækken.
Han sover selvfølgelig med ble, og det synes han er dejligt.
I går var vi på tur og kørte langt (Knuthenborg), og her havde han ble på på den første del af turen (cirka 2 timer). Da vi kom frem, tog vi bleen af (der var en god portion tis i), og herefter var han uden ble resten af dagen. Både i bilen og ude på tur. Han sov endda en lille lur i sin klapvogn, og her var han også uden ble. Og han tissede, inden vi kørte hjem og kom på toilettet, så snart vi var hjemme igen – uden problemer. Og uden underbukser 😊
Hvad synes du, vi skal gøre? Fortsætte uden underbukser eller øve at have underbukser på? Umiddelbart tænker jeg at droppe underbukserne hele sommerferien (vi har to uger tilbage) og så prøve med underbukser igen, når han skal tilbage i børnehaven.
Men, han forbinder helt tydeligt underbukserne med fiasko, fordi han jo kommer til at tisse i dem. Så han skriger og græder, hver gang vi vil give ham dem på.
Vi glæder os til at høre, hvad du tænker.
Rigtig god sommer 😊
Kærlig hilsen
L